خبر فوری

علی رئوفی: صنعت برق هرمزگان پذیرای سرمایه‌گذاران خارجی

به گزارش هرمزبان،علی رئوفی در نشست مشترک مسئولان هرمزگانی با سرمایه‌گذاران روسی با اشاره به اهمیت توسعه صنعت برق در هرمزگان اظهار داشت: هرمزگان استانی در حال رشد است و وجود جزایر متعدد و صنایع بزرگ در این استان اهمیت توسعه صنعت برق را در هرمزگان دو چندان کرده است.

رئوفی اضافه کرد: در حال حاضر بخش مهمی از برق مورد نیاز استان هرمزگان از سه نیروگاه بزرگ مشتمل بر ۱۳۳۰ مگاواتی غرب بندرعباس، 900 مگاواتی در 35 کیلومتری شرق بندرعباس و 650 مگاواتی در 10 کیلومتری شمال بندرعباس تامین می‌گردد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان تصریح کرد: مجموع برق مورد نیاز استان هرمزگان در حال حاضر 3 هزار مگاوات است که 2500 مگاوات آن از سه نیروگاه موجود در استان و مابقی از طریق شبکه سراسری بر تامین می‌گردد.

رئوفی خاطرنشان کرد: هرمزگان در زمینه احداث نیروگاه‌های سیکل ترکیبی، نیروگاه‌های تجدیدپذیر به خصوص توسعه نیروگاه‌های خورشیدی آماده استقبال از سرمایه گذاران خارجی بوده و در این زمینه‌های ظرفیت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری در هرمزگان وجود دارد.

وی تصریح کرد: به دلیل شرایط ویژه آب و هوایی در استان هرمزگان نظیر وزش بادهای فصلی و تابش طولانی مدت خورشیدی شرایط مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر و ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی وجود دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان در ادامه به اهمیت توسعه صنعت برق در جزایر هرمزگان اشاره و بیان کرد: هرمزگان از 14 جزیره بزرگ و کوچک برخوردار است که توسعه شبکه انتقال برق به جزایر به صورت قابل‌های زیردریایی، رودریایی و ایجاد نیروگاه‌های جدید در جزایر استان ظرفیت بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران در جزایر هرمزگان است.

رئوفی اظهار کرد: توسعه و گسترش شبکه‌های انتقال برق با هدف کاهش تلفات برق زمینه مناسب دیگر صنعت برق هرمزگان برای سرمایه‌گذارن خارجی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان اظهار کرد: هم اکنون درصد اتلاف برق در هرمزگان در شبکه انتقال 17 درصد است که با سرمایه‌گذاری مناسب در این بخش این اتلاف به هفت درصد کاهش خواهد یافت و سرمایه‌گذاری در شبکه انتقال برق ظرفیت مناسب سرمایه‌گذاری است.

رئوفی بر اهمیت هوشمندسازی کنتورهای برق برای کاهش تلفات انرژی در هرمزگان و افزایش راندمان این بخش اشاره و در این خصوص خاطر نشان کرد: راه‌اندازی کارخانه ویژه تولید کنتورهای هوشمند در هرمزگان ظرفیت مناسب سرمایه‌گذاری در هرمزگان برای سرمایه‌گذاران است.

همچنین در این نشست نماینده شرکت سرمایه‌گذار روسی با اعلام آمادگی جهت سرمایه گذاری و تامین مالی پروژه اولویت‌دار برق هرمزگان اظهار امیدواری کرد: به زودی توافقات و مذاکرات صورت گرفته عملیاتی و وارد فاز اجرایی گردد.

در پایان این نشست که با حضور پاکزاد مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری هرمزگان، ارجمند مدیرعامل شرکت توزیع برق و سلیمی مدیر عامل شرکت نیروگاه‌های برق هرمزگان تشکیل شد، مقرر شد طی دو هفته آینده جلسه مجددی با حضور سرمایه‌گذاران روسی و مسئولان هرمزگانی تشکیل و مدیران شرکت توزیع برق و شرکت نیروگاه‌های برق استان پروژه‌های سرمایه‌گذاری حوزه‌های برق، انرژی و احداث کارخانه کنتور هوشمند برق جهت سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذاران روسی اعلام کنند.
منبع: ایسنا
انتهای پیام

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید