گسترش صنایع پایین دستی کشتی سازی در هرمزگان اشتغال ایجاد می کند

هرمزبانبندرعباس – ایرنا – مدیر عامل مجتمع کشتی سازی هرمزگان گفت: ایجاد و توسعه کارگاه ها ، کارخانه ها و صنایع پایین دستی کشتی سازی می تواند منجر به رفع دغدغه اشتغال در استان شود.

حمید رضاییان اصل روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: صنعت کشتی سازی به کارگاه ها و کارخانه های مختلف از رنگ تا کابل کشی و ورق های دریایی نیاز دارد که راه اندازی این کارخانه ها در استان منجر به اشتغال عده زیادی خواهد شد.


وی ادامه داد: ازسوی دیگر با توجه به تحولات سریع صنعت کشتی سازی ، این صنعت برای بقا در بازارهای جهانی به حضور دانشگاه ها در کنار خود نیاز دارد که این امر منجر به نزدیکتر شدن بخش های صنعت و دانشگاه می شود.


استان هرمزگان با دارا بودن صنایع بزرگی همچون فولاد، آلومینیوم وکشتی سازی یکی از قطب های صنعتی کشوربه شمار می رود که برای تعمیر، نگه داری و نوسازی تجهیزات این صنایع بزرگ به صنایع پایین دستی نیاز دارد.


افزون بر پنج هزار نفردرمجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران که دارای سابقه فعالیت 30 ساله است وبه صورت منطقه ویژه اداره می شود مشغول به کارهستند.


مجتمع کشتی سازی شامل شش زیرمجموعه است که به صورت هلدینگ مرکزی اداره می شود ودر زمینه های ساخت انواع کشتی های اقیانوس پیما کوچک، متوسط و بزرگ، سکوهای گازی ونفتی، سازه های عظیم دریایی وانجام تعمیرهای کشتی های داخلی وخارجی، ساخت وتعمیرکشتی های داخلی وخارجی و ساخت وتعمیر سکوهای حفاری نفتی فعالیت می کند.ک/3


8145/6048

 

انتهای پیام /* 

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید