به گزارش هرمزبان،محسن پورسید آقایی در حاشیه مراسم انعقاد قرارداد سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر خشک آپرین درباره تحویل ریل ملی از شرکت ذوب‌آهن گفت: جلسات مختلفی با ذوب‌اهن برگزار کردیم و آنها امروز در حال تست ریل آزمایشی خود هستند.

مدیرعامل راه‌آهن افزود: قرارداد تحویل ریل با ذوب‌آهن بر قدرت خود باقی است و پس از تست‌های نهایی تحویل ریل از ذوب‌آهن آغاز می‌شود.
وی ادامه داد:سال گذشته ۱۵۰ واگن فرسوده از رده خارج کردیم و امسال نیز ۳۵۰ واگن مسافری را از رده خارج می کنیم .
قطارهای کانتینری مسیر بندرعباس-تهران دو طبقه می‌شود
 مدیرعامل شرکت راه آهن ایران گفت : قطارهای کانتینری مسیر بندرعباس تهران تا دو سال آینده ۲طبقه می‌شود.

محسن پورسید آقایی در مراسم انعقاد قرارداد سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر خشک آپرین ، درباره تحویل ریل ملی از شرکت ذوب‌آهن گفت: امروز در حال تست ریل آزمایشی خود هستند.

مدیرعامل راه‌آهن افزود: قرارداد تحویل ریل با ذوب‌آهن بر قدرت خود باقی است و پس از تست‌های نهایی تحویل ریل از ذوب‌آهن آغاز می‌شود.

وی درباره مدت زمان اجرای قرارداد بندر خشک اپرین گفت: دو ساله خواهد بود و پس از اجرا با همکاری بخش خصوصی قطارهای دو طبقه کانتینربر در مسیر تهران بندرعباس راه‌اندازی می‌شود.

پورسید آقایی گفت: تلاش کردیم با جذب سرمایه‌گذار و در قالب مناقصه ، اراضی از طرف راه‌آهن در این بندر تأمین شود و تخلیه بارگیری، ترمینال داری و توسعه تجهیزات در قالب قرارداد با همکاری بخش خصوصی تأمین شود.

مدیرعامل راه‌آهن اظهار داشت : برنده مناقصه سرمایه‌گذاری در بندر خشک آپرین شرکتی شناخته شده در عرصه جهانی است که سالیان
سال نیز در ایران فعالیت‌های ریلی داشته است.

پورسیدآقایی ادامه داد : با تشکیل آپرین بزرگ و اجرای آن در مدت زمان ۲ سال و ساخت ساختمان‌های گمرک و تجهیزات تخلیه و بارگیری شاهد رونق در حمل و نقل ترکیبی تهران خواهیم بود.

مدیرعامل راه‌آهن افزود: تهران نبض اقتصاد کشور است و بزرگترین شرکت‌های اقتصادی در تهران حضور دارند؛ وجود ترمینال بزرگ حمل و نقل ریلی بدون توقف کالا در بنادر کمک بزرگی به توسعه حمل و نقل و رشد اقتصادی صنایع اطراف تهران خواهد بود؛ بدین‌ترتیب کانتینرها از داخل کشتی بدون انتقال به محوطه انباری از کنار کشتی به ترمینال ریلی منتقل می‌شود و با ایجاد سیستم گمرک در آپرین بلافاصله به تهران می‌رسد.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم زمان حمل کانتینر با قطار از بندرعباس تا تهران حداکثر ۶۰ ساعت باشد و این امکان وجود دارد که هر تعداد کانتینر را وارد بندر شهید رجایی شد به مقصد تهران جابجا کنیم.

مدیرعامل راه‌آهن افزود: ۳۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در بخش ریلی کشور محقق شده است و حتماً در توسعه قطارهای کانتینری و دو طبقه کردن آنها از سرمایه بخش خصوصی استفاده می‌کنیم.

وی بیان کرد: همچنین برنامه‌ریزی کرده‌ایم مشابه بندر خشک آپرین در برخی نقاط دیگر کشور احداث شود که در حال تهیه طرح جامع هستیم تا چند بندر خشک ایجاد کنیم.
انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی