نشست خبری عمو سیفی!

هرمزبان: حقیقت ماجرا این است که وقتی عمو سیفی (سرایدار مفخم مدرسه) دید مسئولان ولایت ما با اهالی رسانه تعامل خوبی ندارند و از مصاحبه و نشست خبری و دعوت از خبرنگاران و … خبری نیست و خبرنگار را تنها با میکروفن و دوربین صدا و سیما می شناسند و به پخش چند ثانیه از رویداد های شهرستان در بخش خبری ساعات پایانی شب دلخوشند، تصمیم گرفت راساً وارد میدان شود و خودش نشست خبری برگزار کند. مگر ایشان چه چیز از رحمتی دروازه بان استقلال یا برانکو مربی پرسپولیس کم دارد که نشست خبری برگزار می کنند!؟

سیف الله تاریخ نشست را اعلام کرد و روز موعود فرا رسید و همه خبرنگاران و عمو سیفی سر ساعت در محل سرسرای منزل استیجاری عمو سیفی حضور یافتند ولی عمو سیفی اصرار داشت جلسه با نیم ساعت تاخیر آغاز شود! عمو سیفی در ابتدا ضمن تبریک روز خبرنگار به همه خبرنگاران و اهالی رسانه شهرستان از خبرنگاران با عنوان بلبلان باغچه و گلگشت خبررسانی یاد کرد و از آنها خواست همچنان در این باغ چهچه بزنند و از ناملایمات دلخور نشوند. در ادامه نیز ایشان روز پزشک، روز دارو ساز، روز کارمند، روز حمایت از صنایع کوچک، روز جهانی چپ دست ها و چند روز دیگر را به مخاطبان این روز ها تبریک گفت. پس از خیر مقدم گویی ایشان خبرنگاران سوالات خود را در باب موضوعات مختلف مطرح کردند. از آنجایی که حدود و ثغور اطلاعات و توانمندی های عمو سیفی لا یتناهی است دست خبرنگاران در پرسیدن سوال باز بود. خبرنگاری در خصوص بازی های المپیک از سیف الله پرسید. عمو سیفی هم در پاسخ گفت: «المپیک خوبی بود. تقریباً به ازای هر ده میلیون نفر یک مدال گرفتیم! در ضمن همین که دونده ماراتن ما از خط پایان رد شد تا دست اندر کاران مسابقه بتوانند وسایل و تجهیزات را جمع و جور کنند و به دهکده برگردنند و یا همین که دوستان شناگر غرق نشدند، جای شکرش باقی است. البته المپیک های ما همیشه چند نکته مبهم دارند مثلاً اینکه چطور می شود قبل از رقابت ها دوستان شرکت کننده از آمادگی کامل و صد در صد برخوردارند ولی بعد از مسابقه عزیزان عنوان می دارند مصدوم بودند و تنها با چند درصد آمادگی و تزریق روزانه 65 آمپول به میدان رفتند! ایشان رفتار مافیای المپیک را نیز شرم آور توصیف کرد و گفت: قطعاً مدال بهداد و یزدانی خوردن نداشت. اگر مرد هستند بروند سراغ مدال های آن دونده ای که در سه المپیک یک تنه 9 تا مدال طلا گرفته یا آن شناگری که بیست و هشت مدال گرفته و روی طاقچه منزل شان دیگر جایی برای مدال نیست!»

سیف الله در خصوص امحای ماشین های میلیاردی قاچاق به خبرنگاران گفت: «اساساً قاچاق کار بدی است ولی بهتر است این ماشین ها را به جای امحا در بیابان در فیلم های سینمایی بفرستند ته دره تا تماشاگر حالش را ببرد. با این رویکرد هم رضایت مخاطب حاصل می شود ، هم گیشه سینما یک تکانی می خورد و هم می توان نیم نگاهی به جوایز جشنواره های اسکار و کن و سایر جوایز معتبر داشت.»

در ادامه سایر خبرنگاران سوالات خود را مطرح نمودند. مشروح نشست عمو سیفی را می توانید در سایت ایشان مطالعه کنید. در پایان مراسم عمو سیفی از برگزاری نشست های خبری تخصصی در روزهای آتی خبر داد. خدا به خیر بگذراند…

وحید حاج سعیدی

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید