خبر فوری
هرمزبان:فرماندار حاجی آباد گفت:با استفاده از راهکارهای عملی و علمی می‌توانیم بر مشکل تکدی‌گری چیره شویم، تکدی‌گری یکی از مشکلاتی است که در سطح شهرستان حاجی آباد قابل مشاهده است و کماکان با این معضل دست و پنجه نرم می‌کنیم و امیداریم با همکاری بین دستگاهی این مشکل رفع شود.

تکدی گری یکی مشکل که در سطح شهرستان حاجی آباد قابل مشاهده است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،حمید جهانگیری در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی ، فرهنگی با محوریت ستاد جمع آوری وساماندهی متکدیان گفت : متکدی گران باعث افزایش دزدی ها می شوند و تکدی‌گری یکی از ناهنجاری‌های مهم اجتماعی است که باید در راستای برطرف کردنش تلاش کرد
وی افزود:با استفاده از راهکارهای عملی و علمی می‌توانیم بر مشکل تکدی‌گری چیره شویم، تکدی‌گری یکی از مشکلاتی است که در سطح شهرستان حاجی آباد قابل مشاهده است و کماکان با این معضل دست و پنجه نرم می‌کنیم و امیداریم با همکاری بین دستگاهی این مشکل رفع شود.

جهانگیری با اشاره به اینکه با افزایش تکدی‌گران چهره شهر برهم خورده و از بُعد امنیتی نیز دچار مشکل خواهیم شد، تصریح کرد: سرقت، تصادف و مشکلات ناشی از تکدی‌گری باعث تشکیل این جلسه شده تا چهره شهر را از افراد متکدی خالی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: راه‌ اندازی و تجهیز مددسراها کمک می‌کند تا از آمار تکدی‌گران کاسته شود، اما اجرای این راهکار نیاز به حمایت تمامی دستگاه‌ها دارد، از جمله بهزیستی، دستگاه قضا، کمیته امداد امام خمینی(ره)، مرکز بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی، شهرداری، فرمانداری باید به صورت جدید وارد این کار شوند.

این مقام مسئول در ادامه بر ضرورت جذابیت‌زدایی و ایجاد فضای ناامن برای متکدیان تأکید کرد و گفت: جذابیت گدایی برای برخی آنها آنقدر دلچسب است که حاضرند آبروی خود را زیرپا بگذارند اما از این عمل دست برندارند، ما با استفاده از قوانین باید با جدیت بیشتری وارد صحنه شویم.

وی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی یکی از راهکارهایی است که می‌تواند در آگاهی دادن به مردم در خصوص عدم حمایت از افراد متکدی مؤثر باشد، با استفاده از منویات رهبری در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خواهیم توانست آمار متکدیان را کاهش دهیم.
فرماندار از نامناسب بودن چهره شهر به واسطه وفور فعالیت متکدیان ابراز نارضایتی کرد و افزود: باید با همکاری و مساعدت دستگاه‌های فعال در این حوزه مشکل را از ریشه حل کنیم.

وی با اظهار به این مطلب که کارتن خواب‌ها مشکلات زیادی را برای شهر به همراه دارند و حتی این امر بر ورود مسافران نیز تأثیرگذار خواهد بود، گفت: تکدی‌گری یکی از ناهنجاری‌های مهم اجتماعی است که باید در راستای برطرف کردنش تلاش کرد.

جهانگیری برلزوم شناسایی متدکیان بیمار تأکید کرد و گفت: بررسی وضعیت جسمی، روحی و روانی و انجام آزمایشات لازم متکدیان کمک می‌کند تا ما در ساماندهی آنها و ارجاع به دستگاه‌های ذی صلاح سریع‌تر اقدام کنیم، از سوی دیگر استفاده از کارشناسان فعال در مؤسسات مردم نهاد ما را در اجرای برنامه‌ها و رسیدن به هدف متعالی کمک می‌کند.
وی کارهای فرهنگی، نصب بنر با هدف اگاه کردن مردم از تبعات حمایت از تکدی‌گریان، گفت: مادامی که مردم ما به افراد متکدی کمک می‌کنند و به دیده ترحم به آنها نگاه می‌کنند نمی‌توان انتظار رفع مشکل را داشت اما با استفاده از ظرفیت اصحاب رسانه و صدا و سیما می‌توان به رسیدن به نتیجه دلخواه امیدوار بود.

منبع: پیارم

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید