خبر فوری

منوچهر سالاری: عشایر هرمزگان ۳۰ درصد شیر و گوشت استان را تامین می‌کنند

هرمزبان:مدیر امور عشایری سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: عشایر هرمزگان ۳۰ درصد شیر و گوشت این استان را تامین می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، منوچهر سالاری در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در بندرعباس با بیان اینکه جامعه عشایری همواره نقش مؤثری در صنعت دامپروری دارد، اظهار داشت: 30 درصد شیر و گوشت استان هرمزگان توسط عشایر تامین می‌شود.

وی در ادامه بیان داشت: در حال حاضر حاصل کار و تلاش عشایر کوچ رو این استان تولید سالانه دو هزار و 900 تن گوشت قرمز و هشت هزار و 500 تن شیر است.

مدیر امور عشایری سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با بیان اینکه عشایر نقش بسزایی در تأمین محصولات کشاورزی و دامی و همچنین تامین سبد غذایی شهرنشینان دارند، گفت: انواع لبنیات، گوشت قرمز و گوشت سفید بخشی از تولیدات دامی عشایر به شمار می رود.

سالاری آمار جمعیتی خانوارهای عشایر در هرمزگان را بیش از 3 هزار خانوار معرفی کرد و افزود: متاسفانه کمبود آب و کاهش سطح نزولات آسمانی در چند سال اخیر روستائیان و عشایر را با مشکلات جدی مواجه ساخته است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به لزوم تسریع در اجرای طرح مطالعات جامع عشایری استان گفت: با اجرای طرح توسعه  کانون های اسکان عشایر از سال 87، تاکنون 4 کانون اسکان عشایر با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان ایجاد شده است.

به هر خانواده عشایر 600 متر مربع زمین برای احداث خانه واگذار می‌شود

به گفته مدیر امور عشایری سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، در طرح توسعه کانون‌های مسکونی عشایری به هر خانواده عشایر 600 متر مربع زمین برای احداث خانه واگذار می‌شود.

سالاری اظهار داشت: بعد از ساخت خانه‌های مورد نظر در کانون های عشایری زیرساخت‌هایی همچون خیابان‌کشی، کوچه، جدول گذاری و آبرسانی انجام می شود.

وی از اجرای طرح استفاده از انرژی خورشیدی خبر داد و افزود: این طرح از سال 91 آغاز شد و تاکنون 12حمام خورشیدی با اعتباری بالغ بر 16میلیون تومان احداث شده است.

مدیر امور عشایری سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در این رابطه به احداث حمام های خورشیدی اشاره کرد و بیان داشت: در صورت تامین اعتبار تا پایان سال 6 حمام دیگر در مناطق مختلف عشایری استان ساخته می شود.

سالاری عمده مناطق اسکان عشایر را مربوط به شهرستان رودان وحاجی آباد و بندرعباس با جمعیتی اندک اعلام کرد و افزود: با استفاده از اجرای طرح انرژی خورشیدی، بیش از 60 خانوار از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید