خبر فوری

عبدالله عبدی بحرینی: نماز نسخه شفابخش و حلال همه آسیب‌های اجتماعی است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبانعبدالله عبدی بحرینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودان اظهار داشت: گردهمایی نقش نماز در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جلوگیری از منکرات در جامعه اسلامی در محل سالن اجتماعات مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.

وی با بیان نقش روحانیون در حل آسیب‌ها و مشکلات جامعه افزود: روحانیون همیشه توانسته‌اند در آگاه‌سازی افراد مختلف جامعه قدم‌های مهمی بردارند در همین راستا یکی از مواردی که هم‌اکنون در جامعه ما باید به آن توجه ویژه شود، برگزاری نماز جماعت است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش رودان عنوان کرد: با تأملی در گذشته افراد سابقه‌دار متوجه می‌شویم نماز، جایگاهی در زندگی فردی و اجتماعی آنان نداشته است و چنانچه به موضوع نماز به‌عنوان یک اولویت و ضرورت و نسخه شفابخش و حلال مشکلات در آسیب‌های اجتماعی نگریسته شود، در آینده‌ای نزدیک قطعاً شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در این برهه حساس از زمان و لزوم تقویت مبانی دینی و معنوی و لزوم مداخله زودهنگام در پیشگیری از بحران‌های اجتماعی آتی، نقش‌ مدارس و دانشگاه‌ها در توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز می‌بایست با جدیت و با اولویت بیشتری دنبال شود.

عبدی بحرینی یادآور شد: نماز بزرگ‌ترین عامل و مانع فحشا و منکرات است و باید تلاش کنیم همه و همه در جامعه کنونی که آسیب‌های اجتماعی گریبان‌گیر آن شده به وسیله نماز پیشگیری‌های لازم را به عمل آورند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش رودان ضمن تأکید بر بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه یکی از مؤثرترین راه‌ها برای کاستن آسیب‌های اجتماعی ترویج نماز است اضافه کرد: با توجه به اینکه فریضه نماز بازدارنده از گناه، معاصی و فحشا است و در قرآن کریم نیز به صراحت به این موضوع تاکید شده است و قطعا انجام نماز و سایر فضایل می‌تواند عنصری پیشگیرانه در به حداقل رساندن آسیب‌های اجتماعی باشد که امروز گریبان‌گیر جامعه اسلامی ما شده است.

این مسوول با بیان اینکه ما امروز بیش از هر زمان دیگر به رعایت چنین مؤلفه‌های اعتقادی، دینی و عبادی نیاز داریم خاطر نشان کرد: البته آموزش‌ها و استمرار برنامه‌های آگاه‌سازی در این زمینه در کنار اهمیت دادن به فرایض الهی می‌تواند زمینه‌های خوبی را در به حداقل رساندن آسیب‌ها به‌همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید