خبر فوری

حریق دو فروند لنج باری در میناب / آتشسوزی در خارج از محدوده بندر تیاب

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، محمد محسنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرعباس، با اشاره به حریق دو فروند لنج باری در میناب اظهار داشت: این لنج‌ها به دلایلی نامشخص در خارج از محدوده بندر سنتی و قدیمی تیاب شهرستان میناب لنگر انداخته بودند و در ساعات اولیه صبح دچار حریق شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه آتش‌سوزی با همکاری نماینده بنادر و دریانوردی و تلاش واحدهای آتش نشانی محلی در حال اطفاء است بیان داشت: علت حریق همچنان نامشخص است اما با ورود کارشناسان و انجام تحقیقات علت اصلی نیز اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیر بنادر شرق هرمزگان با اشاره به اینکه این حریق خارج از محدوده بندر تیاب به وقوع پیوسته افزود: شناورهای امدادی مستقر در بنادر شهید رجائی و باهنر بلافاصله پس از اطلاع به محل اعزام شدند که متاسفانه به دلیل محدودیت کانال ورودی بندر تیاب و عمق آبخور شناورهای امدادی ورود و انجام عملیات مقدور نشد.

محسنی با بیان اینکه بندر قدیمی و سنتی تیاب با اعتباری بالغ بر 100میلیارد ریال در حال لایروبی و احداث و ارتقای حوزچه‌های استاندارد است افزود: امید است با برنامه‌های در دست اقدام شرایط ورود و پهلوگیری شناورهای امدادی نیزدر آینده‌ای نزدیک در این بندر فراهم شود.

وی تاکید کرد: با توجه به جنس شناورهای فعال در منطقه، رعایت موضوعات ریال قوانین و مقررات ایمنی و الزامات خاص دریانوردی توسط مالکان و خدمه‌های این شناورها به منظور جلوگیری و کاهش سوانح و حوادث این‌چنینی ضروری است.

به گفته محسنی شناورهایی که در خور تیاب دچار حریق شده اند هردو خالی از بار بوده و ساعتی پیش با همکاری نماینده بنادر و دریانوردی و واحدهای آتش‌نشانی محلی به صورت کامل اطفاء شده و خوشبختانه هیچ خسارت جانی در بر نداشته است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزای تسنیم

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید