خبر فوری

حسین هژبریان: شرایط جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه پیام نور قشم فراهم است

هرمزبان:رییس دانشگاه پیام نور مرکز بین الملل قشم گفت: شرایط جذب دانشجویان خارجی در این دانشگاه فراهم شده و توانمندی جذب دانشجوی خارجی یکی از مزیت های مهم این مرکز دانشگاهی است که باید به نحو مطلوب از این ظرفیت بهره برداری کرد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،حسین هژبریان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در گام نخست دانشگاه پیام نور مرکز بین الملل قشم توانمندی برگزاری برخی واحدهای درسی دانشجویان خارجی را داراست و در این مرحله به دنبال ارتقای شاخص های کمی و کیفی خدمات رسانی به دانشجویان خارجی هستیم.

وی ظرفیت های علمی و زیرساخت های رایانه ای و اینترنتی این دانشگاه برای جذب دانشجویان خارجی را قابل قبول ارزیابی و اضافه کرد: در مجموع دانشگاه های پیام نور به دلیل برگزاری برخی کلاس ها در بستر اینترنت و استفاده حداکثری از ظرفیت های این حوزه، می تواند نقش پررنگی در جذب دانشجویان خارجی ایفا کنند.

وی تاکید کرد: دانشگاه پیام نور واحد بین الملل قشم نیز در این حوزه به دلیل ظرفیت های خوب سخت افزاری و نرم افزاری، می تواند به عنوان یکی از قطب های اصلی جذب دانشجویان خارجی کشور عمل کند.

هژبریان افزایش تسهیلات رفاهی برای دانشجویان خارجی را مهمترین گام برای جذب این گروه از دانشجویان اعلام و اضافه کرد: در این زمینه تعامل، همکاری و حمایت نهادهای منطقه ای همچون سازمان منطقه آزاد قشم و شهرداری می تواند راهگشا باشد.

وی ادامه داد: دانشگاه پیام نور مرکز بین الملل قشم در صورت تامین محل اسکان دانشجویان خارجی و فراهم شدن امکاناتی همچون تردد این دانشجویان از خوابگاه به دانشگاه، می تواند از بهمن امسال پذیرای دانشجویان خارجی باشد.

وی با اشاره به امضای تفاهمنامه های مشترک برای تبادل دانشجو گفت: رویکرد جذب دانشجوی خارجی در عملکرد و روحیه مدیران و اساتید دانشگاه پیام نور مرکز بین الملل قشم نیز تجلی یافته و این موضوع حرکت به سمت تحقق این مهم را شتاب بیشتری بخشیده است.

رییس دانشگاه پیام نور مرکز بین الملل قشم از استقبال مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از سیاست این دانشگاه برای جذب دانشجویان خارجی خبر داد و افزود: جذب دانشجویان خارجی می تواند در رونق اقتصادی و گردش مالی جزیره نیز نقش به سزایی ایفا کند.

هژبریان جذب دانشجوی خارجی را عامل مهمی در تبادل فرهنگی ملل مختلف دانست و گفت: دانشجویان خارجی می توانند نقش سفیران فرهنگی کشورمان را ایفا کرده و فرهنگ ایرانی اسلامی را در جهان گسترش دهند.

وی ادامه داد : فقط دانشگاه های پیام نور قشم، عسلویه و کیش امکان جذب دانشجویان خارجی را دارند اما نمی توان با محدودیت های مالی دانشگاه پیام نور به نحو شایسته از این ظرفیت ها بهره برد.

هژبریان تاکید کرد: در صورت حمایت، دانشگاه پیام نور مرکز بین الملل قشم می تواند به هسته اصلی مراکز بین الملل دانشگاه های پیام نور کشورهای حاشیه خلیج فارس تبدیل شود.

دانشگاه پیام نور مرکز بین الملل قشم در سال 1380 با رشته حسابداری در مقطع کارشناسی آغاز به کار کرد و هم اینک در 25 رشته کارشناسی، 19 رشته کارشناسی ارشد و یک رشته دکتری به حدود چهار هزار دانشجو خدمات آموزشی ارایه می دهد.

 

منبع: ایرنا(لینک)

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید