شاسی بلند تصادفی و بیمه به نیت ثواب!

به گزارش هرمزبان، یادداشت طنز «شاسی بلند تصادفی و بیمه به نیت ثواب!» به قلم وحید حاج سعیدی را می توانید در ادامه مطالعه نمایید:

چند روز قبل یکی از دوستان قدیمی را در خیابان دیدم که خیلی سرحال و شادمان بود. سلام علیک کردیم و به او گفتم: خدا رو شکر تو این اوضاع گرانی، تورم، رکود، بگیر و ببند توافق با fatf و… خیلی سرحالی؛ خندید و گفت: مگه خبر نداری؟ چند روز قبل ماشینم آتیش گرفت و کامل سوخت! با تعجب پرسیدم: مرد حسابی از کی تابحال سوختن ماشین خوشحالی داره؟ گفت: از این خوشحالم که موقع سوختن ماشین، خودم توش نبودم! پرسیدم: از بیمه خسارت هم گرفتی یا نه؟ گفت: نه آقا خسارت چیه… من ماشین رو برای گرفتن خسارت بیمه نمی کنم؛ برای ثوابش بیمه می کنم! بالاخره مدیران خلاق و نجومی بگیری که در تهران تشریف دارند برای تحصیل فرزندان شان در خارج از کشور، مسافرت های برون مرزی، هزینه اوقات فراغت فرزندان، اعطای وام های کم بهره به خودشان، خرید کارخانه و تاسیس شرکت و عضویت عروس و داماد و نور چشمی های شان در هیات مدیره این شرکت ها و کارخانجات، باید دستشان باز باشد! از نوع نگاه آنتولوژیک و خوشبینانه این دوستمان به قضیه خیلی خوشم آمد و با خودم گفتم: اگر همه مردم مثل این دوست ما به نیمه پر لیوان نگاه کنند، بسیاری از مشکلات دولت و بیمه ها حل می شود!

اما راستش را بخواهید این ماجرای آتش سوزی خودرو، مرا یاد یکی از دانش آموزان قدیمی انداخت که پدرش علاوه بر ساخت و ساز، پیمانکاری، مقاطعه کاری، خیاطی، نجاری، نجات غریق، دندان سازی تجربی، مسافرکشی، سیم کشی، صافکاری، باطری سازی و … دستی هم در خرید و فروش خودروهای دسته دوم و تصادفی داشت. یک روز از او خواستم اگر یک ماشین شاسی بلند تصادفی با قیمت مناسب پیدا شد، مرا خبر کند. هفته بعد صبح اول وقت به دفتر مدرسه آمد و گفت: آقای سعیدی شاسی بلند تصادفی پیدا کردیم. گفتم: خیلی که درب و داغون نیست؟ گفت: والله چی بگم. هم تصادف کرده هم ملق زده! بعد هم آتیش گرفت و چون آتش نشانی دیر رسید موتور، صندلی ها و لاستیکا هم سوختن! گفتم سند و کارت سوخت چطور؟ گفت: سند که نداره ولی کارت سوخت داره که اونم خالیه! با تیپا از دفتر بیرونش کردم و گفتم: پسر جان؛ من ماشینی که تصادف کرده، معلق زده، همه جاش آتیش گرفته، سند و کارت سوخت هم نداره می خوام چکار کنم؟ گفت: آقا شما گفتین واسه ما شاسی بلند تصادفی پیدا کن ما هم پیدا کردیم!

بگذریم. فقط در خاتمه این نکته را یاد آوری کنم که در حال حاضر برخی شرکت های معتبر خودروسازی مثل BMW به منظور نشان دادن کیفیت خودروهای تولیدی، آنها را به مدت یک ماه در آکواریم پر از آب قرار می دهند و اتفاقی برای خودرو نمی افتد. شرکت بنز کیفیت خودروهایش را در دمای زیر چهل درجه آزمایش می کند و اتفاقی برای خودروها رخ نمی دهد. در ایران هم ماشین های تولیدی ما خود به خود آتش می گیرند و هیچ اتفاقی نمی افتد. فقط تا ته می سوزند و دست شما هم به هیچ جا بند نیست و از این که موقع سوختن خودرو داخل آن نبودید، باید خوشحال باشید و خدا را شکر کنید!

وحید حاج سعیدی – هرمزبان

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید