خبر فوری

علی اصغر مونسان: حقوق دولت در واگذاری زمین رعایت می شود

هرمزبان:مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت : ساخت و ساز زمین های واگذار شده باید بر اساس زمان بندی صورت گیرد و در غیر این صورت قرارداد فسخ می شود و در واگذاری ها تلاش شده حقوق دولت و سازمان رعایت شود.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،علی اصغر مونسان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مورد چگونگی فروش زمین در کیش افزود:کسی از بدون مصرف ماندن زمین خوشحال نخواهد شد و منظور از فروش زمین جلوگیری از دلالی و دست به دست شدن آن و در عین حال رعایت حقوق دولت و سازمان در واگذاری هاست.

وی اضافه کرد :هر چند علاقمند به بالا رفتن آمار فسخ قراردادها نیستیم اما تا سال 93، حدود 80 هزار متر مربع از زمین هایی که در آن فعالیتی صورت نگرفته بود را پس گرفتیم و در مواردی نیز زمین واگذار و مجوز برای آن صادر شده اما به دلیل رعایت نشدن حقوق سازمان، با افزودن متمم، حقوق سازمان را دریافت کردیم.

مونسان ادامه داد:رویکرد اصلی حرکت به سمت فعالیت های مشارکتی است و در حوزه های صنعت و گردشگری مشارکت کردن دشوار است و چون سازمان به دنبال هتل سازی نیست آنها را واگذار می کند و در حوزه های مسکونی و تجاری نیز سعی شده امور به صورت مشارکتی باشد.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 45 درصد از قراردادهای سازمان استیجاری ، 23 درصد قطعی و 32 درصد به صورت مشارکت بوده و در آمد حاصله 69 درصد از مشارکت ، شش درصد استیجاری و 25 درصد قطعی بوده است که سازمان دربرخی طرح ها و همچنین ارزش افزوده ها خود را سهیم کرده است .

مونسان یاد آور شد : هزینه های جاری سازمان منطقه آزاد کیش نسبت به هزینه کل در تمامی مناطق آزاد پایین تراست و اگر چه تصورمی شود در آمدها و ریخت و پاش ها در کیش زیاد است اما در واقع این گونه نیست.

وی با بیان اینکه مطابق طرح جامع، شهرک های مسکونی در کیش ایجاد خواهد شد اظهار داشت:بر اساس افق طرح جامع ( سال 1404)، 85 هزار نفر باید در کیش ساکن شوند که اکنون حدود 27 هزار نفر ساکن هستند.

به گفته مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش ، شرایط سرمایه گذاری های کلان متفاوت است که از طریق معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری صورت می گیرد و در این نوع سرمایه گذاری ها طرح های پیشنهادی و اهلیت سرمایه گذار بررسی شده که در صورت تایید طرح،واگذاری ها صورت خواهد گرفت.

* صفر ریال هم از دولت بودجه نمی گیریم / اینکه تمام تقصیرها را گردن مدیران مناطق آزاد بیاندازیم انصاف نیست

وی در پاسخ به سوال دیگر ایرنا درباره دریافت بودجه از دولت به ویژه در بخش عمرانی تاکید کرد :هیچ مبلغی حتی صفر ریال از دولت برای عملیاتی کردن طرح های خود دریافت نمی کنیم و ممکن است برخی مناطق آزاد بخشی از بودجه خود را از دولت دریافت کنند اما این موضوع در کیش صدق نمی کند.

مونسان افزایش مناطق آزاد در کشور را اقدامی مهم در رونق اقتصادی دانست و گفت : ارزیابی ما باید این باشد که این افزایش چند درصد کمک کننده است و تمام انتقاداتی که وجود دارد این است که باید مناطق آزاد تمامی اهداف مورد نظر را محقق کند و هر جایی که مناطق آزاد ایجاد شود حداقل سود آن برای رشد منطقه است .

وی افزود : به نظر می رسد حل مشکلات مناطق آزاد نیازمند توجه بیشتر است و نباید تمام مشکلات را بر گردن مناطق آزاد انداخت .

مونسان گفت : دستگاه های مختلف دولتی و غیر دولتی به بهانه های مختلف مانند نظارت و بررسی ،تمایل به حضور در این مناطق را دارند و باید برای رونق بیشتر،فضای کسب و کار اصلاح شده و بوروکراسی های اداری کاهش یابد.
انتهای پیام/

 (لینک)

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید