خبر فوری

همایش و کارگاه غدیرشناسی در 5 شهر هرمزگان برگزار می‌شود

به گزارش هرمزبان، حبیب بهادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: در آستانه دو عید بزرگ قربان و غدیر در سراسر ایران اسلامی و از جمله در استان هرمزگان مجموعه برنامه‌های متنوعی با همکاری دستگاه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی به اجرا در می‌آید که از مهم‌ترین آنها برگزاری همایش و کارگاه غدیرشناسی در پنج شهر این استان است.

وی افزود: واقعه غدیر اهمیت فراوانی در اندیشه و مبانی فکری مسلمانان دارد و بیان ابعاد مختلف این واقعه به نقل از احادیث و روایات معتبر شیعیان و اهل تسنن در قالب مجموعه همایش‌ها و کارگاه‌هایی در پنج شهرستان استان هرمزگان در این مدت پیگیری و برگزار خواهد شد.

مسؤول دهه امامت و ولایت بنیاد بین‌المللی غدیر در هرمزگان با بیان اینکه تأمین جهیزیه برای زوج‌هایی که تمکن مالی مناسبی برای آغاز زندگی مشترک‌شان ندارند، از جمله برنامه‌های مهم بنیاد بین‌المللی غدیر با همکاری خیران در استان هرمزگان است، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا خیران هرمزگانی بتوانند با اختصاص کمک‌های خود در این زمینه 2500 زوج جوان را برای آغاز زندگی مشترک‌شان یاری کنند که 110 زوج در حدفاصل 21 تا 30 شهریورماه با بهره‌مندی از امکان به خانه بخت رهسپار شوند.

بهادری عنوان کرد: خیران بسیاری در این زمینه تاکنون اعلام آمادگی کرده‌اند که با محوریت تأمین جهیزیه از کالاهای مناسب ایران، این امر خیر انجام خواهد شد.

وی گفت: در استان هرمزگان همت بسیار خوبی از سوی آحاد مردم برای کمک به سروسامان گرفتن جوانان برای آغاز زندگی مشترک دیده می‌شود که بسیار باارزش بوده و به رشد اخلاقی جامعه نیز کمک فراوانی می‌کند.

مسؤول دهه امامت و ولایت بنیاد بین‌المللی غدیر هرمزگان اضافه کرد: ویژه برنامه‌های متنوعی در طول 10 روز حدفاصل عید قربان تا عید غدیرخم در سراسر استان و با مشارکت مردم و دستگاه‌های فرهنگی به اجرا در می‌آید که برگزاری مراسم روز عرفه با حضور سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس در گلزار شهدای بندرعباس، برگزاری ده‌ها جشن در مساجد و حسینیه‌ها و سطح محلات، بازسازی هنرمندانه واقعه غدیر در شهرهای مختلف، برگزاری همایش و کارگاه غدیرشناسی در پنج شهرستان و ایجاد پایگاه‌های رفع شبهات در خصوص موضوعات اسلامی و عقیدتی از جمله این برنامه‌ها است.

بهادری همچنین از همکاری دستگاه‌های مختلف در زمینه برگزاری ویژه‌برنامه‌های عید تا عید قدردانی کرد و از عموم مردم بندرعباس و استان هرمزگان دعوت کرد تا در این برنامه‌ها مشارکت کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید