خبر فوری

افزایش 16 درصدی کشفیات مواد مخدر

به گزارش هرمزبان،رحمانی فضلی در حاشیه نشست فصلی با فرماندهان ناجا درمورد وضع امنیتی کشور افزود: ما در حوزه‌های اجتماعی، امنیتی و انتظامی شاهد جهشی در فعالیت‌ها هستیم و تدابیر جدید را برای ادامه سال خواهیم داشت.ا

وی گفت: در ادامه تلاش های نیروی انتظامی تاکنون 6 هزار نفر از معتادان را جمع‌آوری کردیم و تحت درمان قرار دادیم.

وزیر کشور افزود: در ادامه سال مراسم اربعین و انتخابات را داریم که باید از الان برای آمادگی نیروها تلاش کنیم ضمن اینکه در بحث بالا بردن هوشیاری و کنترل مناطق مرزی و همچنین مبارزه با قاچاق کالا تلاش‌های زیادی شده و سطح رضایتمندی مردم افزایش یافته است.

وی درباره برخورد با گروه‌های تروریستی گفت: ما معمولا با گروه‌های تروریستی در مناطق مرزی درگیری داریم که برخی از آنها نیز از عوامل داعش هستند، تعدادی در درگیری‌ها به هلاکت رسیدند و تعدادی نیز بازداشت شدند.

رحمانی فضلی در باره این نشست هم گفت: در این جلسه درباره منویات مقام معظم رهبری و توقعات ایشان از نیروی انتظامی و حل معضلات و آسیب‌های اجتماعی بحث و مقرر شد با مردم به گونه‌ای رفتار شود که سطح رضایتمندی بالاتر برود.

وزیر کشور افزود: موضوع دیگری که به صورت یک ارزش کلیدی در دستور کار قرار گرفت، اصل بالا بردن امنیت عمومی بود به همه نیروها دستور داده شد تا تدابیری برای تامین هر چه بیشتر امنیت در جامعه اتخاذ کنند که خوشبختانه در حال حاضر در وضع بسیار مطلوب امنیتی هستیم.

رحمانی فضلی در مورد خبرهای چند هفته اخیر در باره واگذاری مسکن از شهرداری و پیگیری و نظارت وزارت کشور در این باره گفت: یک اشتباهی بوده که عنوان شده شهرداری ها زیر مجموعه وزارت کشور هستند این نظارت وجود دارد اما به این معنا نیست که دائم و مستقیم وزارت کشور ورود کند.

وی تاکید کرد: در واقع شوراها مسئول اصلی هستند و مسئولان ما می‌توانند مصوبات شوراها را بررسی کنند.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: موضوعی که مطرح شده به عنوان مسئله ای است که سازمان بازرسی آن را به عنوان پاسخ خواهی از شهرداری پیگیری می کند.

رحمانی فضلی گفت: قوه قضاییه باید در این موضوع با جدیت وارد شود زیرا برای افکار عمومی ابهاماتی ایجاد شده بنابراین اگر خلاف و فسادی است برخورد شود وگرنه باید اعلام شود تا اعتماد عمومی مردم را جلب کنیم البته ما هم جلسه ای با مسئولان شهرداری داشته ایم و گفتیم اسناد و مدارک خود را ارائه دهند.

وزیر کشور همچنین درباره برگزاری انتخابات الکترونیک نیز گفت: از دو ماه پیش اعلام کردیم که ساز و کارهای زیرساختی برای انتخابات الکترونیک در وزارت کشور فراهم است در حال حاضر بار دیگر اعلام می‌کنم این ساز و کارها در وزارت کشور وجود دارد.

وی افزود: گروه کارشناسی معرفی کردیم و کارشناسان موظف شدند سه شرکت را به وزارت کشور معرفی کنند تا درباره میزان توانمندی‌های شرکت‌های معرفی شده تحقیقات لازم صورت گیرد تا اگر خدا بخواهد امسال شاهد برگزاری انتخابات الکترونیک باشیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید