خبر فوری

جمع‌آوری 600 تابلوی غیرمجاز در محورهای مواصلاتی هرمزگان

به گزارش هرمزبان،علیرضا مجرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار داشت: نصب تابلوهای اختصاصی و تبلیغاتی براساس دستورالعمل‌های مربوطه در افزایش ایمنی جاده‌ها و ارتقای سطح کیفی آنها و تامین منابع مالی برای سایر اهداف سازمان و همچنین در منظرآرایی و مبلمان جاده‌ای تاثیر بسزایی داشته است.

وی افزود: در این خصوص اقداماتی در محورهای مواصلاتی در دست بررسی و جانمایی‌های مناسب است که براساس اعتبار تخصیص‌یافته با انعقاد قرارداد با پیمانکار مربوطه و هماهنگی‌های لازم با نیروی انتظامی و پلیس راه به‌خوبی انجام پذیرفته است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های هرمزگان یادآور شد: ضمن شناسایی تابلوهای غیر مجاز در محورهای مواصلاتی استان و اخذ حکم قضایی در سال جاری نسبت به جمع‌آوری 600 تابلوی غیر مجاز اقدام شده است و تعداد 46 اخطاریه جهت تمدید قرارداد تابلوها صادر و با هدایت متقاضیان و مکان‌یابی‌های که توسط اعضای کمیته برای نصب تابلوهای اختصاصی مورد درخواست در سطح استان انجام پذیرفته شده است.

مجرد اضافه کرد: مکان‌یابی تابلوهای تبلیغاتی نیز با توجه به فاکتورهای مختلف ایمنی عبور و مرور و ترافیک و همچنین پروژه‌های عمرانی منطقه انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: براساس دستورالعمل مربوطه برای تعداد 71 تابلوی اختصاصی قراردادهایی را منعقد و در حال بروزرسانی است که پیش‌بینی می‌شود در سال جاری جهت تحقق اهداف سازمان، پیشرفت خوب و مناسبی در این زمینه داشته باشیم.

این مسؤول بیان داشت: ساخت و سازهای غیر مجاز و نصب تابلوهای تبلیغاتی و اختصاصی فاقد مجوز در حاشیه جاده‌ها در تصادفات و بروز حوادث جاده‌ای نقش بسزایی دارد.

مجرد خاطرنشان کرد: متقاضیان نصب تابلوهای تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی حاشیه راه‌ها می‌توانند با مراجعه به واحد بازرگانی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اقدام به اخذ مجوز کنند و همچنین از اصول مکان‌یابی و معیارهای فنی و رعایت قوانین و مقررات ایمنی عبور و مرور و ترافیک آگاهی یابند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های هرمزگان در پایان یادآور شد: تبلیغات در محورهای مواصلاتی، رسانه‌ای منحصربه‌فرد است و تحقیقات نشان می‌دهد نمایش‌های تبلیغاتی نوعی تجارت قانونی و مشروع در کنار جاده‌ها و بخش سازمان یافته‌ای از اقتصاد ملی است که باید در جهت ترویج فرهنگ ایمنی و سلامت، رفاه و آسایش مسافران و کاربران جاده‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری فارس

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید