خبر فوری

وجود 160 هزار هکتار زمین‌های کشاورزی و باغی در هرمزگان

به گزارش هرمزبان، ناصر حیدری‌پوری ظهر امروز در گردهمایی پهنه‌بندی عرصه‌های تولیدی کشاورزی اظهار داشت: طرح پهنه‌بندی با هدف برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت بر زمین‌های کشاورزی و باغی و دامداری هر منطقه در استان هرمزگان اجرا می‌شود و داشتن اطلاعات لازم در این حوزه به‌عنوان اصل اولیه است.

وی افزود: در این طرح 118 کارشناس ناظر به‌طور میانگین، تصدی هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی و باغی منطقه را بر عهده دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان ادامه داد: آسیب‌شناسی این طرح را باید مدیران مراکز جهاد کشاورزی در حوزه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری داشته باشند.

حیدری‌پوری عنوان کرد: به‌دنبال آن هستیم که به داده‌هایی که نیاز یک برنامه اصولی است به آن رسیدگی شود و در این طرح نوید می‌دهیم که با کمک محققان و کارشناسان به موفقیت‌های بیشتری در پهنه‌بندی دست یابیم.

وی ضمن تاکید در این خصوص افزود: در پایان هر هفته مدیران پهنه، گزارشات خود را در خصوص ارزیابی فعالیت‌ها باید به مدیران مراکز ارسال نمایند.

این مسؤول بیان داشت: گونه‌های گیاهی برتر را شناسایی خواهیم کرد و تنوع جدیدی را در دشت‌های استان ایجاد خواهیم کرد و از نظر فیزیولوژی و معیشت خانوار و اقتصادی باید به خروجی خوبی در این رابطه دست یابیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان یادآور شد: ما باید بر اساس وظایف سازمانی خود در حوزه امنیت غذایی پایدار کارها و فعالیت‌های شاخصی را انجام دهیم.

حیدری‌پوری بیان داشت: در نظام پهنه‌بندی کار را باید به‌صورت تخصصی دنبال کنیم و در این خصوص مشاوره‌های لازم داشته باشیم و برای اجرای کار تخصصی از ابزار و دانش و تکنولوژی آن باید استفاده کرد.

این مسؤول بیان داشت: طرح پهنه‌بندی عرصه‌های تولیدی کشاورزی برای نخستین بار در هرمزگان در حال اجرا است و در این طرح نظارت بر زمین‌های خرد کشاورزی به کارشناسان ناظر سازمان جهاد کشاورزی واگذار و با راه‌اندازی این سامانه اطلاعات هواشناسی کشاورزی هم به کشاورزان هرمزگانی در این رابطه داده می‌شود.

انتهای پیام/

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید