خبر فوری

مرکز مطالعات خانواده شهرستان بندرلنگه در بندرکنگ افتتاح شد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،ظهر امروز در سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) مرکز مطالعات خانواده شهرستان بندرلنگه با حضور آیت الله سید محمد جواد رکنی امام جمعه بندرلنگه ،شیخ محمد عقیل رضوانی امام جمعه اهل سنت بندرکنگ،ابراهیم خادمی زاده جانشین سپاه، اکبر بیژنی رئیس دادگستری شهرستان بندرلنگه، ایوب زارعی شهردار بندرکنگ و جمعی از اعضای شورای اداری شهرستان بندرلنگه در بندرکنگ با همکاری شهرداری این بندر افتتاح شد.

در مراسم افتتاحیه این مرکز آیت الله سید محمد جواد رکنی با تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س) و با تقدیر از همکاری شهرداری و شورای اسلامی بندرکنگ در راه‎اندازی این مرکز، اظهار داشت: آمار طلاق در سراسر کشور نگران کننده است و این خود عوامل مختلفی دارد حال دشمن دیگر از راه سخت وارد جنگ با ما نمی‌شود زیرا برایش هزینه بردار است و امروز جنگ نرم افزاری است و دشمن به این وسیله بنیان خانواده‌ها را هدف گرفته است.

وی افزود: وقتی نهاد خانواده ضعیف و از هم گسسته شود مجالی برای پرورش فرزندان نمی‌ماند و معظل طلاق از یک طرف وفرزندان طلاق از طرف دیگر پیامدهای شومی را برای جامعه در بر دارد.

امام جمعه بندرلنگه اضافه کرد: در ازدواج‌های کنونی معیارها و هدف‌ها عوض شده است و معیار اصلی زوج‌های امروزی نگاه به وضعیت مالی برگشته است و حال ما باید معیارها را به معیارهای قبلی یعنی همان چیزی که اسلام سفارش کرده برگردانیم.

آیت الله رکنی تصریح کرد: بهترین حالت برای نزدیک شدن به معیارهای مطلوب در ازدواج‌ها آموزش خانواده و زوجین می‌باشد که این مرکز نیز همین راه را در پیش خواهد گرفت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بندرلنگه با بیان اینکه متاسفانه صداوسیما آن طور که باید در راه آموزش خانواده‌ها قدم‌هایی بر دارد تاکنون برنداشته است، گفت: برخی فیلم‌ها و سریال‌ها نیز طلاق را عادی جلوه می‌دهند.

وی بیان داشت: برای پیشگیری از طلاق یک نهضت و یک حرکت همگانی از سوی همه ارگان‌ها و همچنین راه‌اندازی ازدواج‌های آسان و دوری از جهیزیه‌های گزاف لازم است.

شایان ذکر است طی حکمی از سوی معاونت پژوهش مرکز مطالعات خانواده کشور، حجت‌الاسلام و المسلمین مسلم حیدرزاده به ریاست این دفتر در شهرستان بندرلنگه منصوب شد.

انتهای پیام/

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید