خبر فوری

4هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری در زمینه توزیع برق هرمزگان انجام شده است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، عبدالصاحب ارجمند شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : متوسط شبکه و سرمایه گذاری شبکه توزیع برق هرمزگان در سه سال گذشته دوبرابر متوسط سه سال قبل از آن بوده است.
وی ادامه داد: دراین مدت 96 هزار و 74 مشترک جدید ، فروش 22 و هشت دهم کیلووات ساعت انرژی ،سه هزار و 959 دستگاه پست توزیع برق ،یک هزار و 792 کیلومتر خط برق ، برق رسانی به 26 هزار واحد مسکون مهر ، برق دار کردن 75 روستای جدید ، نصب 51 هزار و 938 دستگاه چراغ روشنایی ، 85 فیدر جدید 20 کیلوولت ، راه اندازی هفت مرکز 121 برای کنترل و پاسخگویی اتوماتیک خاموشی ها ، ارائه 21 خدمت الکترونیکی و غیر حضوری دیسپاچینگ نجام شده است.
وی ، ایجاد پوشش سیلیکونی بر روی پنج هزار و 900 دستگاه ترانسفورماتور ، تعویض 65 هزار مقره لاستیک سیلیکونی ، اصلاح یک هزار و 200 کیلومتر شبکه و تعویض یک هزار و 200 پایه فرسوده نیز از مهمترین اقدام های صورت گرفته در سه سال اخیر نام برد.
مدیرعامل شرکت توزع برق هرمزگان در همین خصوص به اقدام ها و سرمایه گذاری های بخش جزایر اشاره کرد و اظهار داشت : با توجه به اهمیت راهبردی خلیج فارس و با وجود مجانی بودن بهای برق ، افزون بر 750 میلیارد ریال سرمایه گذاری ظرف مدت زمانی سه سال گذشته در جزایر هرمزگان انجام شده است.
ارجمند ابراز داشت: در این خصوص می توان به نصب و راه اندازی نیروگاه 10 مگاواتی جزیره ابومسی اشاره کرد که موجب افزایش 120 درصدی نیروگاه های این جزیره زیبا و راهبری شده است.
وی ادامه داد : این اقدام از آن جهت دارای اهمیت است که نیروگاه قدیمی با عمر 20 ساله دچار فرسودگی هایی شده بود و خاموشی های گسترده ای را در پی داشت.
مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان بیان کرد : زمینی کردن شبکه برق ابوموسی در سال های 93 و 94 انجام شد که در حال حاضر 50 درصد شبکه شامل 15 کیلومتر خط و 28 دستگاه پست به زمینی اجرا شده و در دست انجام است.
ارجمند بیان کرد: شبکه توزیع برق این جزیره در سال جاری به صورت 100 درصد زمینی می شود که با توجه به شرایط آب وهوایی جزیره پایداری برق را به صورت حداکثری تامین خواهد کرد.
به گزارش ایرنا ، بنابه اظهاروی ، جایگزینی شش مولد فرسوده قدیمی با مولدهای جدید و پیشرفته ، توسعه و نصب یک مولد جدید و افزایش بیست و پنج درصدی ظرفیت تولید و اصلاح و بهینه سازی شبکه با هادی های روکش و مناسب در جزایر تنب بزرگ و کوچک انجام شد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان اظهار داشت: همچنین در این خصوص می توان به اصلاح و بهینه سازی شبکه برق در جزایر لارک و هنگام و توسعه شبکه و مولدهای جزایر و احداث کابل زیردریایی جدید به جزیره هنگام تا پایان سال جاری اشاره کرد.
به گفته ارجمند جزیره هرمز به عنوان پایلوت هوشمندسازی شبکه برق کشور انتخاب شده و تفاهم نامه با شرکت برق کره جنوبی در سفر رئیس جمهور آن کشور به ایران برای مشارکت در این طرح منعقد شده است.
وی افزود: سایر اقدام های صورت گرفته در جزیره هرمز شامل نصب 20 نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی و یک نیروگاه 15 کیلوواتی ، نصب 20 دستگاه مولد هیبریدی خورشیدی و بادی روشنایی ، زمینی کردن شبکه و احداث پست های با مبلمان بومی می شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام /

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید