خبر فوری

گزارش هاکی با اسانس سوتی در حد المپیک!

پایگاه خبری هرمزبان: وحید حاج سعیدی در یادداشتی طنز به ذکر نکاتی پیرامون المپیک پرداخته که خواندنش خالی از لطف نیست:

باسمه تعالی

گزارش هاکی با اسانس سوتی در حد المپیک!

به قلم وحید حاج سعیدی

بازی های المپیک امسال هم به خیر و خوشی به اتمام رسید و خدا را شکر ظرفیت های بالقوه ای به منصه ظهور رسیدند. همان طور که در جریان هستید بازی های المپیک به سبب تنوع بازیها و انجام بازی ها در ساعات مختلف شبانه روز، فرصت مغتنمی است تا عزیزان صدا و سیما اقوام، فامیل های نسبی، سببی، رضاعی، دوستان، آشنایان، همسایگان و … خود را به بهانه های مختلف به صدا و سیما دعوت کنند تا به عنوان کارشناس، مفسر، نویسنده، خبرنگار، روزنامه نگار، متخصص امور ورزشی و حتی گزارشگر در برنامه های مختلف حضور پیدا کنند و 80 میلیون ایرانی را از اظهار نظر های شاذ خود بهره مند سازند. بماند که برخی از این دوستان خاطرات خانوادگی و مسائل جزیی زندگی خصوصی شان را هم روی آنتن بر ملا ساختند و … اما در بحث فنی هم نکات قابل تاملی به چشم می خورد. به عنوان مثال در فینال بازی هاکی مردان که بین تیم های آرژانتین و بلژیک برگزار شد عزیزی که گزارش این مسابقه را بر عهده داشت به نظر می رسید که تا بحال مسابقات ورزشی را حتی از رسانه ملی تماشا نکرده است و با بدیهی ترین اصول و تاکتیک ها و حتی تجهیزات ورزشی بیگناه بود. در لحظات پایانی بازی زمانی که تیم بلژیک سه بر دو از آرژانتین عقب بود، مربی اقدام به تعویض دروازه بان و فرستادن یک بازیکن با لباس سبز رنگ بدون تجهیزات دروازه بانی ( تیم بلژیک قرمز پوش بود) به زمین نمود تا با تعداد بازیکن بیشتری حمله کنند. اما آقای گزارشگر فرمودند: مشخص نیست چه اتفاقی رخ داده است و چرا دروازه بان را تعویض کردند! شاید علت تعویض دروازه بان مصدومیت باشد! پدر آمرزیده اولاً دروازه بان مصدوم نشد در ثانی اگر مصدوم می شد دروازه دیگری جایگزین می شد نه بازیکن آن هم بدون تجهیزات دروازه بانی که نشان از تهاجمی کردن تیم و اضافه کردن یک نفر در زمان حمله بود . در ثانیه های پایانی بازی تیم آرژانتین گل چهارم را به ثمر رساند و بازیکنان این تیم به نشانه خوشحالی محافظ دندان های خود را اتفاقاً رنگی بودند رو به دوربین نشان دادند که آقای گزارشگر باز هم افاضه نمودند: معلوم نیست که رنگ کردن دندان های جلو دیگر چه صیغه ای است!؟

جا دارد مسئولان صدا و سیما نیز همانند عزیزان چمدان به دست و آویزان کمیته ملی المپیک که در تمام مسابقات برون مرزی حضور چشمگیر دارند و با برد و باخت ورزشکاران چیزی از ارزش های سفری آنها کم نمی شود و برای سنوات آتی برنامه ریزی می کنند، از همین امروز تا 4 سال دیگر به آشنایان خود فرصت مطالعه و تحقیق بر روی ورزش های مختلف بدهند تا منبعد شاهد سوتی در حد المپیک نباشیم!

انتهای پیام/

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید