خبر فوری

کلاهبرداری تُرش!

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،حسین مهاجران رئیس اتحادیه فروشندگان میوه‌ و سبزی در مورد افزایش قیمت لیموترش در بازار و قیمت‌های نامتعارفی که این محصول به خود گرفته است، اظهار کرد: قیمت هر کیلوگرم لیموترش هفته گذشته توسط کمیسیون قیمت گذاری میوه‌ و تره بار ۴۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان تعیین شده که این رقم در هفته جاری به ۵۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان در مورد لیمو داخلی در میدان میوه و تره‌بار رسید.

وی با انتقاد از اظهارات نایب رئیس اتحادیه باغداران که مبلغ هر کیلوگرم لیموترش را ۴۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان اعلام کرده بود، بیان کرد: نباید به جای پرداختن به تولید داخلی صحبت‌های غیر واقعی را مطرح کنیم، چرا که قیمت مطرح شده توسط وی ۲۰۰۰ تومان با قیمت میدان میوه و تره‌بار تفاوت داشت. باید قیمت واقعی به مردم اعلام شود تا کسی را گمراه نکنیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با بیان اینکه قیمت هرکیلوگرم لیموترش داخلی در هفته جاری ۵۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان تعیین شده است، اظهار کرد: قطعا با درنظر گرفته شدن سود ۳۰ الی ۳۵ درصد قیمت هر کیلوگرم لیموی تولید داخل به رقمی معادل ۱۲ هزار تومان می‌رسد. چگونه انتظار داریم لیموی دستچینی که ۹۰۰۰ تومان قیمت دارد با در نظر گرفتن سود ۳۵ درصد ناشی از فروش معادل ۷۰۰۰ تومان فروخته شود؟ بنابراین دوستان در اظهار نظرهایشان دقت کنند.

قاچاق لیموترش از مصر، افریقای جنوبی، ترکیه و برزیل

مهاجران در مورد قیمت لیموی وارداتی نیز، خاطرنشان‌ کرد: با توجه به اینکه وزارت جهاد کشاورزی، واردات لیموترش را غیر مجاز اعلام کرده است اما متاسفانه واردات غیرقانونی از کشورهای مصر، افریقای جنوبی، ترکیه و برزیل به صورت قاچاق به ایران انجام می‌شود که قیمت هر کیلو گرم آن ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان است و زمانی که به مشتریان فروخته می‌شود به رقمی معادل ۱۴ الی ۱۵ هزار تومان می‌رسد.

پرده‌برداشتن از یک کلاهبرداری

وی در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به واقعیتی تلخ در مورد فروش آبلیموهای بسته‌بندی شده که به عنوان آبلیموی جدید به مشتری عرضه می‌شود، تصریح کرد: آب‌لیموهای سال گذشته که تازگی خود را از دست داده و بدون بو است به عنوان آبلیموی تازه به مردم فروخته می‌شود. در حال حاضر تنها لیمویی که تفاله آن از آبلیمو بیشتر است لیموی میناب است، بنابراین لیموی سال قبل که بو ندارد با تفاله امسال مخلوط شده و به مشتریان به عنوان آب‌لیموی جدید فروخته می‌شود تا آبلیموی سال قبل که با تفاله سال جدید بو داده شده به جای آب لیمو تازه فروخته شود.

بر اساس این گزارش، روز گذشته گزارش‌های میدانی خبرنگار ما حاکی از قیمت متوسط ۱۲ تا ۱۵ هزار تومانی هر کیلوگرم لیموترش در مناطق مختلف تهران بود که پس از انتشار این خبر نائب رئیس اتحادیه باغداران قیمت هر کیلوگرم لیموترش در عمده‌فروشی ها را بین ۴۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان اعلام و تاکید کرده بود به طور منطقی باید ۲۰ الی ۳۰ درصد بر این قیمت افزوده و در مغازه‌ها به فروش برسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان / ایسنا

انتهای پیام/

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید