خبر فوری

زائرسرایی با محوریت میناب در کربلای معلی احداث می‌شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،حبیب‌الله سهرابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در میناب اظهار داشت: موکب کربلا در محلی مشخص در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع در کربلای معلی احداث و مرکزی فرهنگی- خدماتی برای ارائه خدمت به زائران سیدالشهدا(ع) خواهد بود.

وی افزود: موکب کربلا با محوریت شهرستان میناب با تشکیل ستادهای مردمی، هیات‌های مذهبی در شهرستان به نمایندگی از استان هرمزگان کار خدمت‌رسانی به زائران حسینی را به مدت 12 روز بر عهده خواهد داشت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میناب ظرفیت این زائرسرا یا موکب دائمی را روزانه یک هزار نفر اعلام کرد و گفت: همچنین در این محل علاوه بر امکانات مورد نیاز اولیه اعم از نمازخانه، وضوخانه و سرویس بهداشتی، خدماتی از قبیل پزشکی، پاسخ به شبهات شرعی، آگاه‌سازی و شناخت مسائل روز، دو محل اسکان مجزا نیز برای خواهران و برداران تدارک دیده شده است.

سهرابی، همکاری همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان را در انجام و موفقیت راه‌اندازی موکب کربلا در شهرستان خواستار شد و تصریح کرد: این حرکت نیازمند همکاری و اطلاع‌رسانی وسیع و گسترده است.

دبیر ستاد پشتیبانی اربعین حسینی در شهرستان میناب خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود موکب‌های کوچکتری نیز به نمایندگی از استان هرمزگان در نجف، کوفه و مرز شلمچه راه‌اندازی شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میناب این اقدام را مستلزم یک کار جهادی دانست و بیان کرد: این موکب با یک‌صد نیرو به مدت دوازده روز کار خدمات‌دهی به زائرین حرم امام حسین(ع) در اربعین حسینی انجام خواهد داد.

وی در پایان یادآور شد: ستادهای مردمی کار جمع‌آوری اقلام و نذورات ویژه اربعین حسینی را در تمامی نقاط شهرستان بر عهده خواهند داشت.

انتهای پیام/

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید