خبر فوری

منصور سالاری: آغاز به کار پایگاه بهداشتی در قشم همزمان با هفته دولت

هرمزبان: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم گفت: پایگاه بهداشتی در بافت قدیم این شهر همزمان با هفته دولت آغاز به کار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،منصور سالاری ظهر شنبه در جلسه شورای بهداشت شهرستان قشم، بیان داشت: یک پایگاه بهداشتی در محله چاه تنگو آماده بهره برداری است و شبکه بهداشت در تلاش است تا در هفته دولت پایگاه دیگری هم در شهرک سام و زال قشم راه اندازی کند.

وی با تأکید بر ارائه خدمات رایگان در این مراکز، اضافه کرد: هدف تأسیس پایگاه‌های درمانی ارتقای ارائه خدمات به اقشار آسیب پذیر جامعه و ایجاد عدالت درمانی در بین شهروندان است.

سالاری ادامه داد: ارائه مراقبت از زنان باردار، واکسیناسیون کودکان، خدمات بهداشت روان، بهداشت محیط و تغذیه، دندانپزشکی و بررسی راه کارهای جلوگیری از انتشار بیماری‌های ویروسی در این مراکز انجام می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم از راه اندازی سامانه تلفنی رسیدگی و پاسخگویی به شکایات مردم خبر داد و افزود: سامانه ۱۶۹۰ موجب می‌شود تا شهروندان هرنوع انتقاد و پیشنهاد خود را به راحتی به اطلاع مسئولان شبکه بهداشت برسانند و به ارتقای خدمات درمانی در این شهرستان کمک کنند.

وی با تأکید بر راه اندازی سامانه نوبت دهی تلفنی برای دریافت نوبت در بیمارستان پیامبر اعظم(ص)، اضافه کرد: این سامانه مراجعه از راه‌های دور برای دریافت نوبت در بیمارستان را کاهش می‌دهد و در زمان و هزینه مردم صرفه جویی می‌کند.

سالاری با بیان اختصاص سهمیه ویژه برای بیماران اورژانسی روستایی، اظهار داشت: این سهمیه موجب می‌شود تا بیمارانی که از راه دور به بیمارستان مراجعه می‌کنند با مشکل عدم دریافت نوبت روبه رو نشوند.

به گفته سالاری این اقدامات در راستای طرح تحول نظام سلامت دولت تدبیر و امید انجام می‌شود و امید می‌رود با اولویت بندی ضرورت‌های درمانی و بهداشتی در آینده نزدیک شاهد نتایج مثبتی در حوزه درمان شهرستان قشم باشیم./خبرگزاری مهر

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید