خبر فوری

علی اصغر رضایی: آب شرب بندرعباس از آب مرده پشت سد استقلال تأمین می‌شود

هرمزبان:مدیرعامل آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: در حال حاضر حجم مرده سد برداشت و به بندرعباس منتقل می‌شود، این حجم از آب سد نیز تنها تا ۳ ماه دیگر پاسخگوست.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،علی اصغر رضایی با اشاره به کاهش شدید ذخیره آب سد استقلال بیان کرد: با توجه به کاهش بارندگی در سال آبی جاری و افزایش تقاضای مصرف آب، ذخیره آب این سد به شدت کاهش پیدا کرده و به ۱۹ میلیون متر مکعب رسیده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حجم مرده سد برداشت و به بندرعباس منتقل می‌شود، اظهار داشت: این حجم از آب سد نیز تنها تا ۳ ماه دیگر پاسخگوست.

رضایی با اشاره به طرح‌های بسیار کوتاه مدت در این زمینه تصریح کرد: این شرکت با جدیت طرح‌های اضطراری تأمین آب را دنبال می‌کند.

وی خواستار دقت بیشتری در توزیع عادلانه آب در سطح شهر شد و گفت: تا پایان هفته، ۱۲ حلقه چاه در دشت شمیل با تامین ۴۸۰ لیتر در ثانیه آب به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل آب منطقه‌ای هرمزگان با اشاره به اولویت آب شرب مردم بیان داشت: در شرایط فعلی بحران آب به ویژه در فصل تابستان، تحویل آب به صنایع، ساخت و ساز و فضای سبز شهری برای دوره کوتاه مدت ۳ ماهه باید متوقف شود تا با عنایت خداوند این وضعیت را پشت سر بگذاریم.

وی گفت: ۵۰۰ لیتر در ثانیه پساب تصفیه خانه شهر بندرعباس در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت تا اقدامی عملی در جهت حذف آب شرب در آبیاری فضای سبز صورت گیرد./خبرگزاری مهر/آب منطقه‌ای هرمزگان

(لینک)

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید