خبر فوری

تابستان امسال جهنم بی‌پولی و گرمای شدید را در هرمزگان تجربه کردیم

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،عبدالصاحب ارجمند عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان بیش از 300 ملیون تومان پروژه تحقیقاتی با دانشگاه‌ هرمزگان و جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی‌شریف در حال اجرا دارد.

وی افزود: رتبه اول در دولت الکترونیک با حجم بالای انجام عملیات های غیر حضوری و الکترونیکی در اختیار شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان است و بسیاری از فعالیت‌ها و خدمات شرکت توزیع برق هرمزگان بر بستر الکترونیک ارائه می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان تبیین کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان بالاترین رتبه سلامت اداری در میان شرکت های توزیع نیروی برق کشور را داراست.

ارجمند اضافه کرد: 10 درصد از افزایش مصرف نیروی برق کشور در سال جاری مربوط به استان هرمزگان بوده است و پیک بار امسال استان هرمزگان در تاریخ 12 مرداد ماه به 2050 مگاوات رسید.

وی تشریح کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان دو جهنم گرمای شدید و بی‌پولی را در سال جاری تجربه کرده است که بحمدالله با سر بلندی از آن خارج شدیم.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تشریح کرد: تابستان امسال شاهکاری برای صنعت برق بود و با وجود داشتن بیش از 10 روز با feels like temperature بالای 57 درجه و ماکسیمم feels like temperature حدود 67 درجه این جهنم به خوبی مدیریت شد.

ارجمند تصریح کرد: در دهه فجر امسال بالای 100 میلیارد تومان افتتاح پروژه خواهیم داشت.

وی ادامه داد: شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان بیش از 180 میلیارد تومان طلب دارد و این با وجود داشتن 90 میلیارد تومان بدهی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اذعان داشت: عمده طلب این شرکت از ادارات دولتی و عمده بدهی های آن به سازنده‌ها و پیمانکاران است.

ارجمند مروری بر عملکرد چند ساله شرکت توزیع نیروی برق استان داشت و گفت: از عمده اقدامات ما نصب 30 دستگاه رگولاتور ولتاژ یا اتوبوستر برای تقویت شبکه و همچنین نصب بیش از 300 دستگاه کلید موتور‌ دار برای کنترل از راه دور بوده است که به سبب آنها متوسط خاموشی در طول روز به کمتر از 2.5 دقیقه رسیده است.

وی افزود: اصلی‌ترین پارامتر اقتصاد مقاومتی کاهش تلفات است و بنده یکی از 3 مدیر عامل عضو کمیته ملی کاهش تلفات برق هستم و در سال گذشته موفق به کاهش 25 میلیارد تومانی تلفات در این حوزه بوده ایم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ادامه داد: 20 هزار تیر برق فرسوده در شهر بندرعباس وجود دارد و بیش از 15 تیر در وسط معابر قرارگرفته است که متاسفانه برای جابجایی آنها راه حلی موجود نیست.

ارجمند تشریح کرد: امکان استفاده از شبکه زمینی انتقال برق نیز به دلیل هزینه بالا و 10 برابری نسبت به شبکه هوایی انتقال برق با توجه به بودجه کنونی وجود ندارد.

وی در پایان از جایگزین شدن کنتور های هوشمند بجای کنتور های دیجیتال در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: امسال 40 هزار کنتور مکانیکی با دیجیتال تعویض شد ولی این روند به دلیل برنامه برای تعویض تمام کنتور‌های موجود با کنتور‌های هوشمند با قابلیت خوانده شدن از راه دور متوقف گردید.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید