علت مرگ ساردين ماهيان در پارسيان

هرمزبان:مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست هرمزگان گفت: مرگ ساردین ماهیان در ساحل پارسیان به علت آلودگی نفتی نبوده است .

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،وفادار افزود: بر اساس بازدیدهای میدانی، هیچ‌گونه آلودگی نفتی در محدوده‌ای که ماهیان تلف‌شده‌اند دیده نشده است.

وی گفت : شیلات هرمزگان ، اداره کل دامپزشکی استان و اداره کل حفاظت محیط زسیت هرمزگان هرکدام جداگانه از ماهیان تلف شده نمونه برداشته اند و پس از آزمایش تا 48 ساعت آینده علت تلف شدن ساردین ماهیان در ساحل پارسیان مشخص می شود .

وفادار افزود : برخی منابع محلی اعلام کرده‌اند هر سال در چنین مواقعی از سال تلفات این‌گونه ماهی دیده می شود اما امسال تعداد ماهیان تلف شده بیشتر از هرسال است.

مدیرکل محیط‌زیست استان هرمزگان گفت : بیماری‌های خاص آبزیان و گرم شدن آب دریا و تأثیر آن بر این‌گونه حساس سطح زی می‌تواند از دیگر دلایل مرگ ماهیان درپارسیان باشد .

لاشه هزاران ماهی ساردین از نخستین ساعات بامداد جمعه 23 مرداد در5 کیلومتر از ساحل روستاهای زیارت، بُستانو، شیو و مغدان دیده شد اما تراکم آن در روستاهای مغدان و بُستانو بیشتر از دیگر مناطق بود.

کار جمع آوری و دفن ماهیان تلف شده با همکاری داوطلبانه سازمان های مردم نهاد زیست محیطی از امروز آغاز شده است .

پارسیان با 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 500 کیلومتری غرب بندرعباس و در مرز هرمزگان و بوشهر در مجاورت عسلویه (میدان نفت و گاز پارس جنوبی) قرار گرفته است.

ساردین ماهیان 10 تا 12 سانتی متر طول دارند و به صورت گروهی در نزدیکی ساحل زندگی می کنند و در حفظ ذخایر آبزیان نقش مهمی دارند .

کاهش این ماهیان با ارزش ادامه حیات ماهیان بزرگتر را تهدید می کند ./خبرگزاری صدا و سیما

لینک

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید