خبر فوری
مانوئل فالس نخست وزیر فرانسه

نخست وزیر فرانسه: برهنگی، آزادی است!

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، مانوئل فالس نخست وزیر فرانسه در مصاحبه با روزنامه “لا پرووانس” به لباس شنای اسلامی مورد استفاده زنان مسلمان در این کشور حمله کرد و مدعی شد: “بورکینی – لباس شنای اسلامی – ریشه در اهداف سیاسی دارد و ضد ارزش های جامعه و نمونه ای از بردگی زن است”.

بورکینی پوششی است که همه بدن به جز صورت، کف دستها و پاها را می‌پوشاند تا حجاب اسلامی برای زنان مسلمانی که علاقمند شنا هستند، فراهم شود.

نخست وزیر فرانسه اعلام کرد: دولت فرانسه از مسئولان شوراهای شهری که بورکینی را ممنوع کرده اند، حمایت می کند.

فالس با درخواست از مسئولان شهری این کشور برای مقابله شدید با حجاب اسلامی افزود: “سواحل فرانسه همچون دیگر اماکن عمومی این کشور باید خالی از هر گونه نشانه های دینی باشد”.

شوراهای شهر تعدادی از شهرهای فرانسه اخیرا در اقدامی هماهنگ در راستای تشدید محدودیت ها علیه مسلمانان و اعتقادات آنها استفاده از این لباس شنای اسلامی برای زنان مسلمان در این کشور را ممنوع کرده اند. این اقدام تنش هایی را در درون جامعه فرانسه ایجاد کرده است.

منبع: پایگاه خبری شبکه العالم

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید