خبر فوری

احمد مرادی: حذف دلالان با فرآوری ماهی به سادگی امکان پذیر است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،احمد مرادی در جمع صیادان بندرعباسی درباره صادرات ماهی به طریق فرآوری و تن ماهی، افزود: ما یک سردخانه 2000 تنی ماهی در جزیر ابوموسی داریم که متأسفانه از این سردخانه بهره برداری بهینه صورت نمی گیرد و این در حالی است که با فرآوری ماهی به طریق کنسرو بدیهی است که حضور دلالان در این عرصه به پایان خواهد رسید؛ بنابراین باید تلاش شود که از تمام ظرفیت صید و صیادی در کشور بهره ببریم تا بتوانیم صنعت صیادی و صادرات ماهی را رونق ببخشیم.

نماینده مردم بندر عباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: زمانی که ماهی به طریق فرآوری نیز در بازار توزیع می شود، صیاد ماهی را با بهای ناچیز به دلال نمی فروشد زیرا زمان کافی دارند که ماهی را به طریق فرآوری و در شرایط بهینه و با ارزش افزوده به فروش برساند.

مرادی خاطرنشان کرد: صیادان در استان هرمزگان با مشکلات عدیده ای روبرو هستند بنابراین جا دارد دولت در راستای حمایت از این قشر زحمتکش که با تلاش طاقت فرسا به صید ماهی می پردازند اقدامات بهینه ای را جهت ارتقای صنعت صیادی تدارک ببینند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه قایق صیادی حداقل دو نفر سرنشین دارد و از سوی دیگر موتور لنج 10 الی13 نفر سرنشین دارد، ادامه داد: ملوانان با پیگیری های انجام شده بیمه می شوند اما صاحب شناور بیمه نمی شود و این امر انگیزه برای خرید شناور را کاهش می دهد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان با بیان اینکه استان هرمزگان در راستای فرآوری ماهی در کشور پیش قدم است، تصریح کرد: استان هرمزگان در زمینه فرآوری ماهی فعالیت های بهینه داشته و امید است که با یک برنامه‌ریزی تولیدی در این راستا بسیار مثمر ثمرتر از گذشته حرکت کنیم، زیرا این امر می‌تواند برای ما در راستای فروش ماهی به طریق ارزش افزوده نقشی مهم ایفا کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید