خبر فوری

تخریب تالار مرکزی به ضرر حوزه فرهنگ استان هرمزگان است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،علی اصغر کاراندیش مروستی، ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: تصویب این پروژه مربوط به ابتدای دهه ۸۰ است و تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال برای آن در شهر بندرعباس هزینه شده و امسال نیز ۱۲۰ میلیارد ریال دیگر اختصاص یافته که اخیرا به دستور دادستان متوقف و پس از ارجاء به کمیسیون ماده صد نیز با رای منفی مواجه و سرنوشت آن هم اکنون در ابهام قرار گرفته است .

وی در خصوص سرانه فضای فرهنگی و هنری در بندرعباس افزود: هشت هزار و 700متر فضای فرهنگی و۵۱۰ صندلی در شهر بندرعباس موجود می باشد که نسبت به سطح استاندارد کشوری بسیار پائین است اما با احداث پروژه بزرگ تالار مرکزی این میزان به بیش از ۲۶ هزار مترمربع خواهد رسید که وضعیت را بسیار بهبود خواهد بخشید.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ساخت این پروژه را برای استفاده عموم مردم حیاتی و ضروری دانست و خاطر نشان کرد: اگر در نهایت این پروژه متوقف و تخریب شود آسیب های اصلی آن به مردم می رسد زیرا شاید تا چندین سال دیگر پروژه ای برای این شهر تصویب نشود و اعتبار مربوط به پروژه تالار مرکزی نیز صرف سایر پروژه ها در دیگر استان ها می شود.

کاراندیش به مهمترین مشکلات و موانع برسر راه پروژه تالار مرکزی اشاره کرد و بیان داشت: قرار داشتن بخشی از پروژه در حریم دریا از مهمترین ایراداتی است که وارد شده اما با توجه به اینکه تالار مرکزی در زمره اماکن عمومی همچون فضای سبز، پارک، فضای گردشگری محسوب می شود، به همین دلیل قرار گرفتن آن در این حریم، مشکل قانونی چندانی ایجاد نمی کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از همه مسئولان شهر بندرعباس خواست دست به دست هم دهند تا این پروژه مهم فرهنگی در جنوب کشور که از شرایط خاص استراتژیک نیز برخوردار است ساخته شود و مردم بتوانند از سرانه مطلوب فضای فرهنگی بهره ببرند.

گفتنی است: پروژه تالار مرکزی(موزه هنرهای معاصر ) دارای چند سالن مجهز ، موزه ، نگارخانه ، فضای آموزشی و… است.

منبع: خبرگزاری مهر

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید