خبر فوری

در هرمزگان هزینه‌ها در ورزش به‌خوبی تقسيم نمی‌شود/تکواندو هرمزگان در حال حاضر جایگاهی در کشور ندارد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،علیرضا عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، افزود: بيست ويكم خردادماه سال 93 با اعتمادي كه در مجمع به بنده شد به‌عنوان سکان‌دار تكواندو هرمزگان انتخاب شدم و از همان روز اين احساس مسئوليت را پيدا كردم كه بايد تكواندو هرمزگان مثل گذشته به جايگاه واقعي‌اش برسد.

وي بيان کرد: تکواندو هرمزگان در سال‌های دور حرف‌های زيادي براي گفتن در كشور داشت اما متأسفانه اين جايگاه در حال حاضر وجود ندارد.

عبدي اظهار کرد: وقتي به تاريخچه ورزش هرمزگان نگاه می‌کنم، ورزش اول آن در سطح كشور فقط تكواندو بوده است اما اين ورزش به دلايلي اكنون در يك رده مانده به آخر در سطح كشور است.

رئيس هيئت تكواندو هرمزگان خاطرنشان کرد: وقتي هیئت را تحويل گرفتم مشكلات زيادي ازلحاظ ساختاري و تجهيزات داشت و تا اين مشكلات برطرف نمی‌شد، نمی‌توانستیم كاري از پيش برد.

وی با اشاره به اینکه سالني كه به‌عنوان خانه تكواندو مانند يك سوله گرم و خفه‌کننده در اختيارمان بود و این موضوع غیرقابل‌تصور بود كه چگونه ورزشكاران دارند در اين سالن تمرين يا مسابقه می‌دهند که به همين دلیل اولين اقدامی كه كرديم، مجبور شديم سه ماه سالن را تعطيل كنيم، تصریح کرد: براي بازسازي سالن به يك هزينه صدمیلیونی تومانی نياز داشتيم كه اين هزينه را فراهم كرديم و سالن را به‌گونه‌ای از كف تا سقف بازسازي کردیم كه رئيس فدراسيون با مشاهده عکس‌های آن سالن، خانه تكواندو هرمزگان را بعد از تهران جز سه سالن خوب و استاندارد ايران مي‌داند.

عبدي اضافه کرد: يك سال اول حضورم در هیئت دنبال تجهيزات و تقویت ساختار هیئت از هنرجو گرفته تا مربي و داور بوديم به همين دلیل فعالیت چندانی نداشتیم و درواقع به اعتقاد خودم چيزي براي گفتن نداشتيم.

رئيس هیئت تكواندو هرمزگان ادامه داد: نام مربيان زيادي از هرمزگان در سايت فدراسيون تكواندو وجود دارد اما خيلي از آن‌ها ديگر نيستند و يا مربيگري نمی‌کنند و تنها چهار مربی و دو داور فعال مشغول به كار بودند و ١٣٠٠ هنرجو نیز در سامانه وجود داشت.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های مربيگري و داوري در سراسر استان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ٢٨٠٠ نفر هنرجو در استان وجود دارد و تعداد داورانمان از سه نفر به ٩ نفر رسيده كه اين آمار اتفاق خوبي براي هیئت تكواندو هرمزگان است.

عبدي ادامه داد: تكواندو هرمزگان چيزي به نام ليگ تكواندو نداشت و از زمان حضورم در هیئت، ليگ را راه‌اندازی كردم زيرا براي شناخت استعدادها بايد ليگي داشت تا در مسابقات نفرات برتر به‌عنوان تيم منتخب انتخاب شوند.

وی راه‌اندازی ليگ را كمك بزرگي به تكواندو هرمزگان دانست و عنوان کرد: در اسفندماه سال جاری سومين دوره ليگ را برگزار خواهیم كرد.

عبدی اضافه کرد: در بحث باشگاه‌ها نظم خوبي برقرار است زیرا درگذشته معلوم نبود چند تا باشگاه‌داریم يا باشگاه‌های ما مربي دارند يا چند نفر هنرجو دارند ولي در حال حاضر به باشگاه‌ها نظم خاصي داده‌ايم و در فدراسيون تعداد مربيان و هنرجویان و حتي نوع کمربندهای آن‌ها در سايت فدراسيون ثبت‌شده است به‌گونه‌ای كه باشگاه‌ها در پانزدهم و سی‌ام هرماه بايد به‌روزرسانی شوند.

وي افزود: هر جا بوده‌ام، دوست داشته‌ام در شاخص‌های عملكردی اول باشم و در هیئت تكواندو هم به دنبال آن هستم كه به جايگاه نخست برسیم كه البته سخت است اما از سختي كار نمی‌ترسم و تمام تلاش خودمان را خواهيم كرد تا به خواسته‌مان برسيم.

رئیس هیئت تكواندو هرمزگان بيان کرد: تيم خردسالان هرمزگان سال گذشته در مسابقات كشوری در مكان پنجم ايستاد و حتي تهران را پشت سر گذاشتیم، در نوجوانان نهم شدیم و اين مقام در صورتي رقم خورد كه هرمزگان با هفت نفر به مسابقات رفت و اگر تيم كامل بوديم امكان اين را داشت كه در مكان ششم هم قرار بگيريم .

وی با اشاره به برگزاري اردوي تيم ملي در بندرعباس و رفتن سه تكواندوكار هرمزگاني به اردوي تيم ملي را از دیگر افتخارات این هیئت دانست و عنوان کرد: حركت روبه‌جلو هیئت شروع‌شده است ولي تا اين حركت كامل نشود مجموع هیئت رضايت پيدا نخواهند كرد.

عبدی اظهار کرد: هرمزگان محروم نيست و نبايد ازنظر بودجه در ورزش كم بياورد و بنده هميشه گفته‌ام استان هرمزگان بی‌پول نيست اما متأسفانه هزینه‌ها در ورزش به‌خوبی تقسيم نمی‌شود و به‌جای این‌که خرج خود بازيكنان بومي شود ،خرج بازيكناني می‌شود كه حتي يك درصد بازيكنان بومي تعصب ندارند.

رئیس هیئت تكواندو هرمزگان اضافه کرد: تیم فوتسال آذرخش سرخون نمونه يك تيم بومي است كه اگر فصل گذشته كمي موردحمايت قرار می‌گرفت جايگاه بهتري به دست می‌آورد ولي حمايت خوبي از اين تيم نشد و تنها با مردانگي بازيكنان توانستند در ليگ برتر فوتسال کشور ماندگارشوند.

وی بابیان اینکه متأسفانه پولي كه از اسپانسرها به دست می‌آید كمتر خرج بازيكنان بومي می‌شود درصورتی‌که در هيچ جاي ايران این‌گونه نيست، خاطرنشان کرد: هرمزگان نبايد افتخارش اين باشد كه در مسابقات آسيايي فقط يك سهميه دارد درصورتی‌که می‌توانیم استعدادهای بيشتري به كشور در مسابقات بین‌المللی معرفي كنيم.

عبدی در پایان بيان كرد: مسئوليت يك تعدادي از ورزشكاران بر عهده من است پس سعي خواهم كرد در مدتي كه مسئوليت دارم به وظايف خود به‌خوبی عمل كنم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
خبرنگار: 04
انتهاي پیام

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید