خبر فوری

خبرنگاری حرفه ای پر خطر و نیازمند از خود گذشتگی است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،سید فاضل حیدری بلوکی یکشنبه به مناسبت 17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار اظهار داشت: در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران 17 مرداد را روز گرامیداشت محمود صارمی شهید عرصه خبر، روز خبرنگار نامگذاری کرده اند، این مناسبت یعنی بهانه ای برای پاسداشت فعالان بخش خبر و اطلاع رسانی که نباید به یک روز و هفته و ماه منحصر شود.
وی ادامه داده : خبرنگاری حرفه ای پر خطر ، هیجان انگیز و پُراسترس بوده که همواره نیازمند شجاعت، مطالبه گری و از خود گذشتگی است و برای تقدیر از تلاش های نقش آفرینان این عَرصه نباید با زبان ‘کلام و شعار’ بلکه با زبان ‘اقدام و عمل’ سخن گفت.
وی اضافه می کند: خبرنگاران قشری از جامعه هستند که می توانند با قلم خود اندیشه ها و انرژی های سازنده اجتماع را به جریان بیندازند و هر اندیشه ای که از صاحبان فکر برمی خیزد، در صورتی که توسط مسئولان به مرحله عمل و ظهور برسد، آثاری قابل توجه بر جریان توسعه و پیشرفت یک ملت می گذارد.
وی ابراز می دارد: یک خبر از چنان اهمیتی در سرنوشت یک جامعه برخوردار است که در پیشرفت یا پسرفت آن اثرگذار است.
حیدری بلوکی خاطرنشان می کند : بنابراین حفظ و صیانت از جایگاه حرفه ای خبرنویسی و رسانه نگاری زمانی بر ارزش آن می افزاید که ثمره اش هوشیاری و بیداری یک جامعه باشد؛ این اندیشه ناب می تواند چنان با اهمیت باشد که کشور را به سمت پیشرفت و ترقی پیش برده و موجب ارتقاء بینش و دانش مردم شود.
وی ابراز می دارد: اداره کل تامین اجتماعی هرمزگان به عنوان مجموعه ای از بزرگترین سازمان بیمه گر اجتماعی کشور برای برقراری رابطه ای فراگیر، کارآمد و اثرگذار با مخاطبانش که بیش از نیمی از جمعیت استان هرمزگان را تحت پوشش خدمات خود دارد، نیازمند همراهی و تعامل رسانه ها بوده و هست که بر همین مبنا، موفقیت ها و دستاوردهایش را مرهون همدلی ها و همزبانی های حمایتگرانه و نقادانه خبرنگاران این دیار دانسته و پاسداشت مقام این تلاشگران جبهه آگاهی بخشی را وظیفه ای مهم می داند.
مدیر کل تامین اجتماعی هرمزگان افزوده : بدینوسیله ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه رسانه ، فرا رسیدن هفدهم مرداد ، روز خبرنگار را به تمامی پیام آوران نیک اندیش امیدآفرینی و بسترسازان رفاه اجتماعی در استان هرمزگان به ویژه خبرنگاران حوزه تامین اجتماعی تبریک عرض می نمایم.

انتهای پیام /

منبع: ایرنا

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید