خبر فوری

تشریح جزئیات جشن های مردمی « در سایه سار کریمه » در هرمزگان

هرمزبان:دبیر ستاد گرامیداشت دهه کرامت استان هرمزگان از برگزاری جشن های مردمی « در سایه سار کریمه » با حضور خدام آستان مقدس حضرت معصومه(سلام الله علیها) در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،حجت الاسلام احمد پهلوانی،  دبیر ستاد گرامیداشت دهه کرامت استان هرمزگان عنوان کرد: همزمان با دهه کرامت، جشن های مردمی « در سایه سار کریمه » با حضور خدام آستان مقدس حضرت معصومه(سلام الله علیها) در هرمزگان برگزار می شود.

وی افزود: کاروان خدام آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) ساعت 16 روز جمعه 23 مرداد با استقبال مسئولان و نمایندگان مساجد، کانون های فرهنگی هنری، پایگاه های مقاومت بسیج و هیئت های مذهبی وارد فرودگاه بین المللی بندرعباس خواهند شد.

پهلوانی، حضور در گلزار شهدای گمنام مصلی بندرعباس را نخستین برنامه جشن های در سایه سار کریمه برشمرد و گفت: خدام حرم از ساعت 18:45 تا 19:30 با خانواده های معظم شهدا دیدار می کنند.

وی شرکت در همایش بانوی آفتاب در امامزاده سید مظفر(علیه السلام) را آخرین برنامه روز نخست حضور خدام در بندرعباس ذکر کرد و افزود: حضور در برنامه زنده تلویزیونی سرپناه، دیدار با اساتید حوزه علمیه خواهران و دیدار با خانواده های شهید پایگاه نهم شکاری از برنامه های صبح روز شنبه 24 مرداد است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان ادامه داد: حضور در بخش رودخانه شهرستان رودان و دیدار با امام جمعه این شهر و شرکت در جشن مردمی در امامزاده سید سلطان محمد(علیه السلام)، حضور در مراسم جشن مسجد حضرت ابوالفضل(علیه السلام) شهر رودان و دیدار با خانواده های شهدای این شهر از برنامه های عصر روز دوم حضور خدام در هرمزگان است.

وی غبار روبی گلزار شهدا، دیدار با امام جمعه و مسئولان و شرکت در همایش «کریمه اهل بیت؛ الگوی دختر مسلمان در تبعیت از ولی زمان» و حضور در مراسم افتتاحیه نهمین جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم روستای کردر و دیدار با خانواده های شهدا را از برنامه های صبح روز یکشنبه 25 مرداد ذکر کرد.

پهلوانی افزود: عصر روز یکشنبه 25 مرداد اهالی شهرستان سیریک از ساعت 16 به استقبال کاروان خدام آستام مقدس حضرت معصومه(سلام الله علیها) می آیند و سپس دیدار با امام جمعه، جشن ویژه دختران، عیادت از بیماران شهرستان برگزار می شود.

وی، حضور در جمع مردم در گلزار شهدا، شرکت در همایش خواهران حافظ قرآن، حضور در گلزار شهدای روستای روتان و شرکت در جشن روز دختر در این روستا را پایان بخش سفر خدام به شهرستان سیریک برشمرد.

دبیر ستاد گرامیداشت دهه کرامت استان هرمزگان به برنامه های جشن مردمی « در سایه سار کریمه » در بندرعباس اشاره و اظهار کرد: حضور در مراسم بدرقه 400 نفر از اعضای کانون های مساجد جهت اعزام به همایش سفیران ولایت در امامزاده سید مظفر(ع)، عیادت از بیماران بیمارستان ام لیلا و دیدار با مرزبانان پاسگاه دریایی در مسجد علی بن موسی الرضا(ع) از برنامه های روز 26 مرداد است.

وی، برگزاری مراسم استقبال مردمی و شرکت در جشن بزرگ میلاد کریمه اهل بیت در مسجد امام حسن مجتبی(علیه السلام) شهرک توحید را آخرین برنامه دوشنبه 26 مرداد اعلام کرد و گفت: این برنامه پس از اقامه نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد.

پهلوانی اضافه کرد: صبح روز سه شنبه 27 مرداد نیز کاروان خدام آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) با حضور در زندان مرکزی شهر بندرعباس با زندانیان دیدار خواهند کرد.

وی، دیدار با ائمه جمعه و مسئولان شهرستان های بندرخمیر و بندرلنگه را از برنامه بعد از ظهر 27 مرداد برشمرد و افزود: با حضور خدام 2 جشن ویژه دختران در 2 مسجد شهرستان های یاد شده برگزار می شود.

 منبع: خبرگزاری شبستان(لینک)

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید