خبر فوری

۱۵۰ هکتار مزرعه پرورش میگو در قشم آماده بهره برداری است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،سید پرویز محبی گفت: پرورش میگو دو دوره در سال با استفاده از گونه وانامی در جهت اقتصادی نمودن فعالیت پرورش میگو و افزایش تولید و اشتغال و اقتصاد ی نموده مزارع میگو یکی ازبرنامه های خوب شیلات هرمزگان در راستای توسعه آبزی پروری در استان هرمزگان است که خوشبختانه اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی بومی سازی و مولد سازی میگوی گونه وانامی در مرکز توسعه آبزیان کلاهی در شهرستان میناب و توزیع بین مراکز تکثیر به منظور تولید بچه میگو، مدیریت بهینه مزارع پرورش میگو به منظور کنترل کیفیت تولید به طوریکه تا کنون استان عاری از بیمار ی لکه سفید بوده است، تکمیل بهسازی و ترمیم تاسیسات زیر بنایی و برق رسانی به مجتمع های پرورش میگو و رهاسازی سالیانه بچه میگو در دریا بمنظور حفظ و بازساز ی ذخایر میگو در آبهای دریایی استان هرمزگان را از دیگر اقدامات شیلات هرمزگان در راستای توسعه آبزی پروری استان و تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی خواند.

محبی بیان داشت: جذب سرمایه گذار در طرح های توسعه میگو از قبیل جذب صیادان منطقه قشم و هدایت انان به سمت آبزی پروری در راستای کاهش فشار بر ذخایر طبیعی بوده است و هم اکنون یک گروه با سرمایه گذاری شخصی و بدون اخذ تسهیلات ۱۵۰هکتار مزرعه پرورش میگو را احداث و آماده بهر برداری کرده اند را از اقدامات مهم شیلات هرمزگان در راستای اقتصاد مقاومتی و توسعه آبزی پروری خواند.

مدیر کل شیلات هرمزگان گفت: خوشبختانه با لایروبی کانال آبرسان و و اصلاح و ترمیم خط انتقال برق سایت پرورش میگوی سیریک توانستیم سایت مذکور را که بیش از یک دهه بدون استفاده مانده بود مورد بهره برداری و تولید قرار گرفت که ۱۲۰هکتار آن برای تولید میگو زیر کشت رفت.

محبی با اشاره به بهبود وضعیت روابط بین المللی به همت دولت تدبیر و امید به ویژه مناسب سازی بستر معاملات بین المللی در نتیجه برجام گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی در تامین نهاده های آبزی پروری و همچنین صادرات آبزیان و سرمایه گذاری در بخش شیلات صورت گرفته است.

مدیر کل شیلات هرمزگان تلاش های بعمل آمده در بازاریابی داخلی میگوی پرورشی و توزیع میگو در داخل کشور و ترویج فرهنگ مصرف ابزیان، توسعه مکانیزاسیون استفاده از سیستم های هوادهی و غذا پاش اتوماتیک در مزارع پرورش میگو به منظور ارتقا تولید و افزایش راندمان تولید در واحد سطح و اقتصادی کردن فعالیت پرورش میگو، روند روبه رشد شاخص های تولید در هکتار و بهبود FCR در برداشت میگو را و.. را از دیگر اقدامات خوب شیلات هرمزگان در این زمینه خواند.

منبع: خبرگزاری مهر / شیلات هرمزگان

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید