خبر فوری

صنایع فعال، ورزش هرمزگان را حمایت کنند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، غلامعلی دانشور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرعباس با اشاره به عدم پرداخت یک درصد سهم ورزش، توسط صنایع هرمزگان به طرح‌ها و برنامه‌های ورزشی اظهار داشت: انتظار داریم با توجه به تعدد صنایع در استان به ویژه در غرب بندرعباس، ورزش استان از حمایت‌های مالی و مدیریتی در سطح پایه و حرفه‌ای بی‌نصیب نباشد.

وی افزود: از مجموع این یک درصد میزان 40درصد برای ورزش کارکنان صنایع، 30درصد برای برنامه‌ریزی در اداره کل ورزش و جوانان و 30درصد نیز برای حمایت از ورزش دانش‌آموزی هزینه می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌هایی مانند صنعت نفت، فولاد، آلومینیم، مناطق آزاد، دریانوردی وغیره برای پشتیبانی و حمایت از ورزش استان و حتی تیم‌داری و حضور در لیگ‌های حرفه‌ای مسئله‌ای است که در دیگر استان‌ها در حال انجام است و استقبال خوبی هم شده اما در هرمزگان با وجود فعالیت رشته‌های متعدد ورزشی در سطح ملی و بین‌المللی و حرفه‌ای همچنان نبود اسپانسر، بزرگترین مشکل ورزشکاران در این سطح از ورزش محسوب می‌شود.

دانشور افزود: اداره‌کل ورزش و جوانان هرمزگان انتظار ندارد که صنایع به این مجموعه کمک کند بلکه ما معتقدیم که اگر هر کدام از صنایع فعال استان از یک تیم ورزشی حمایت کند، تحول بزرگی در ورزش هرمزگان رخ می‌دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه ورزش هرمزگان در جایگاه خوبی قراردارد و حرکت روبه جلویی را در پیش گرفته اظهارداشت: طبق نظرسنجی‌های انجام شده در کشور در گروه خودمان رتبه ششم کشور را در سال گذشته به خود اختصاص دادیم.

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان ادامه داد: در زمان حاظر تعداد 36 تیم از استان در لیگ برتر، لیگ یک و لیگ دو و لیگ سه کشور حضور دارد و در رشته‌های مختلف به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کنند.

دانشور افزود: از سال گذشته تا کنون بالغ بر 136 دختر و پسر از جامعه ورزش هرمزگان به اردوی تیم‌های ملی در رشته‌های مختلف دعوت شده‌اند که از این تعداد 36 نفر هم به عنوان ملی پوش در کشور فعالیت دارند.

وی ادامه داد: هرمزگان در رشته‌های قایقرانی، اسکیت، تیراندازی، بسکتبال عضو تیم ملی دارد و اکثر رشته‌های ورزشی فعال در استان حرکت رو به جلو دارد.

مدیر کل ورزش و جوانان هرمزگان یاد آورشد: سال گذشته 5 مورد میزبانی اردوهای تیم‌های ملی در رشته‌های مختلف را در این استان عهده‌دار بودیم و 152 مورد تیم‌های استان اعم از بانوان و آقایان در رشته‌های مختلف به مسابقات کشوری اعزام شده‌اند.

دانشور با اشاره به توفیقات تیم‌های ورزشی استان در مسابقات ورزشی کشوری و بین‌المللی گفت: کسب 216 مدال طلا، نقره و برنز در مسابقات داخلی کشور و 12 مدال نیز در مسابقات برون مرزی حاصل تلاش ورزشکاران هرمزگانی در سال گذشته است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید