خبر فوری

بازارچه های مرزی در استان هرمزگان فعال شوند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،جاسم جادری در نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان از شرایط خوبی همچون در کنار مرز و ساحل بودن برخوردار است، عنوان کرد: این استان مراودات تاریخی با همسایگان جنوبی کشور داشته و از امتیازات بسیاری برخوردار است که باید از این ظرفیت ها برای مبادلات و تجارت مرزی در استان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: استان هرمزگان بهترین موقعیت را برای صادرات و تجارت مرزی دارد که می توان از این طرق کالاهای تولیدی را صادر و اقلام مورد نیاز را وارد کرد.

استاندار هرمزگان افزود: هرمزگان نماینده ۱۶ استان مرزی کشور در کارگروه صادرات غیرنفتی کشور است که باید مشکلات تمامی این استان ها را نیز در سطح ملی مطرح و پیگیری کنیم.

جادری اضافه کرد: این استان دارای طول نوار مرزی ساحلی بالاست و جمعیت مناسبی نیز در این استان در کنار ساحل و مرزها زندگی می کنند و بهترین کار برای مردم ساکن در این مناطق تجارت و مبادلات مرزی است.

وی با تاکید بر لزوم فعال سازی بازارچه های مرزی در استان هرمزگان، اظهار داشت: قانون ساماندهی مبادلات مرزی باید به بهترین شکل در استان اجرا شود و از آن برای تامین معیشت مردم مرزنشین و ایجاد اشتغال در هرمزگان استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری مهر / استانداری هرمزگان

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید