خبر فوری

فعالیت مراکز انتقال خون هرمزگان در روز شنبه نهم مردادماه

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، دکتر ایمان زارعی جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ساعت کاری پایگاه های مرکزی انتقال خون در شهرهای بندرعباس ، بندرلنگه و میناب از ساعت 9 صبح تا 13 ظهر و مرکز خونگیری جزیره قشم از ساعت 17 عصر تا 20 شب می باشد.
وی افزود: مرکز خونگیری امام زاده سید مظفر (ع) بندرعباس نیز از ساعت 18 تا 21 آماده ارایه خدمات می باشد.
دکتر زارعی با اشاره به آغاز هفته اهدای خون (نهم تا 15 مردادماه) ، خاطرنشان کرد: سازمان انتقال خون متکی به روحیه ایثار مردم و چرخه ای از اهداکنندگان نیکوکار است که با اهدای خون خودشان زمینه نجات جان انسان های زیادی را فراهم می کنند.
وی با اشاره به اینکه نیاز ماهانه هرمزگان سه هزار و 500 واحد در ماه است ، گفت : از مردم می خواهیم با قرار دادن اهدای خون در برنامه زندگی خود هر روز مشارکت خود را در این عمل نیک و خیر بیشتر کنند.
این مقام مسوول تاکید کرد: اهدا کنندگان خون باید در نظر داشته باشند که ارائه اصل کارت شناسایی (کارت ملی و یا شناسنامه و گواهینامه دارای کدملی) جهت اهدای خون الزامی است.
مدیرکل انتقال خون هرمزگان بیان داشت: اهدای خون در ایران یک امر بطور کامل داوطلبانه بوده و هر کسی که از نعمت سلامتی برخوردار باشد با شرایط سنی 18 تا 60 سال ، وزن بالاتر از 50 کیلوگرم و فشار خون طبیعی می تواند داوطلب مناسبی برای اهدای خون باشد.
هرمزگان از نظر مبتلایان به بیماری تالاسمی در رتبه دوم کشور قرار دارد و حدود دو هزار بیمار مبتلا به تالاسمی دارد که سه برابر متوسط کشور است.
بیماران دیالیزی و بیماران دارای اختلال انعقادی خون نیز از دریافت کنندگان دائمی فرآورده های خونی هستند که هرمزگان دارای 400 بیمار دیالیزی و 160 بیمار دارای اختلال انعقادی است.

انتهای پیام /

منبع: ایرنا

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید