خبر فوری

617 هزار نسخه کتاب در 61 کتابخانه هرمزگان موجود است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،محسن زینلی تختی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار داشت: در هرمزگان 61 کتابخانه عمومی مشغول به کار است که 46 کتابخانه در استان، نهاده و 15 کتابخانه مشارکتی هستند و از این تعداد 44 کتابخانه در حوزه شهری و 17 کتابخانه در حوزه روستایی قرار دارند.

وی افزود: 617 هزار نسخه کتاب در 61 کتابخانه استان موجود است و بالغ بر 32 هزار اعضای فعال در کتابخانه‌های استان عضو هستند که در هر یک از این کتابخانه‌ها علاوه بر خدمات کتابخانه و قرائت اعضا هر کتابخانه یک فعالیت فرهنگی نیز دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های هرمزگان بیان داشت: جشنواره کتابخانه رضوی در سه گروه سنی بزرگسالان و نوجوانان و نونهالان برگزار گردید که در گروه سنی بزرگسالان کتاب علی ابن موسی الرضا(ع) برای مسابقه تعیین شد و در گروه های سنی دیگر نیز دو کتاب معرفی شد که اختتامیه این جشنواره در دهه کرامت برگزار خواهد شد.

زینلی تختی گفت: هر کتابخانه یک پایگاه فرهنگی است و فعالیت‌ها با این دیدگاه در اوقات فراغت افزایش و پایگاه‌های روستایی را به دلیل کمتر بودن امکانات بیشتر مورد توجه قرار داده‌ایم و در پی این طرح و پیگیری‌های لازم کتابخانه گزیر بندرلنگه به‌عنوان کتابخانه برتر کشوری شناخته شده است.

وی عنوان کرد: در بین کتابداران برتر کشور کتابداران استان بسیار فعال و پرتلاش عمل کرده‌اند و با عملکرد بسیار خوب توانسته‌اند نگاه کشور را به سوی خود جلب کنند و در بخش کتابداران شهرستان سیریک آقای کوه‌پشی از کتابداران متعهد و خوش‌اخلاق مورد تقدیر قرار گرفته است.

مدیرکل کتابخانه‌های هرمزگان ادامه داد: در هر کتابخانه بخشی نیز به‌عنوان بخش کودکان تعبیه و جهت حضور کودکان پیش‌بینی شده است که در این قسمت با طراحی و نقاشی خاص کودکان و قرار دادن صندلی و کتاب‌ها و بازی‌های فکری سعی در ترویج کتابخوانی در سنین کودکی داشته‌ایم زیرا ریشه هر نوع تفکری را باید از کودکی در ذهن کودکان‌مان نهادینه کنیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید