خبر فوری

آتش‌سوزی در بندرعباس جان دو کودک را گرفت

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،حسن امینی‌زاده با بیان اینکه آتش‌سوزی در یک واحد مسکونی جان 2 کودک را گرفت اظهار کرد: آتش سوزی زمانی رخ داده که این دو کودک خردسال در منزل تنها بوده‌اند و منزل یک واحد آپارتمانی در طبقه سوم ساختمان بود که حریق از آشپزخانه منزل آغاز شده و این دو کودک از ترس به اتاق پناه برده بودند.

وی افزود: با ادامه آتش‌سوزی، دود در خانه پخش شده و میزان اکیسژن کاهش پیدا کرده و همین اتفاق موجب خفگی و مرگ این دو خردسال شده است.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بندرعباس بیان کرد: ساعت 13:18 خبر آتش‌سوزی توسط شهروندان به مرکز 125 اطلاع داده شده است اما زمان وقوع آتش سوزی خیلی قبل‌تر از آن بوده است.

امینی‌زاده در مورد عملکرد ایستگاه‌های تحت فرمانش گفت: ساعت 13:22 اولین گروه آتش‌نشان از ایستگاه شماره 10 به محل رسیده‌اند، این بدان معنی است که اولین ایستگاه در مدت زمان کمتر از 4 دقیقه توانسته به محل آتش‌سوزی برسد و عملیات اطفاء حریق و نجات را آغاز کند.

وی ادامه داد: هنگامی که نجات‌گران آتش‌نشانی کودکان را از منزل خارج کرده و به اورژانس تحویل داده‌اند آنها جان باخته بودند.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بندرعباس به نقل از پزشک مرکز فوریت‌های پزشکی اظهار کرد:
این دو کودک تقریبا نیم ساعت پیش از اعلام آتش‌سوزی به مرکز 125 بر اثر خفگی جان سپرده‌اند.

این مسؤول درباره دلیل آتش‌سوزی گفت: علت آتش‌سوزی توسط کارشناسان علل حریق سازمان در دست بررسی است و به‌زودی اعلام خواهد.

وی از شهروندان به‌ویژه پدر و مادران درخواست کرد: از تنها گذاشتن کودکان خردسال در خانه خودداری شود زیرا در صورت وقوع حادثه و یا آتش‌سوزی بسیار آسیب‌پذیر هستند گاهی کودکان از روی کنجکاوی و بازی‌گوشی، خود موجب وقوع سوانح می‌شوند و در برخی مواقع هم‌چون آتش‌سوزی بر اثر اتصال برق، نشت گاز و یا رخ دادن بلایای طبیعی، قربانی حادثه می‌شوند و از این‌رو حضور پدر، مادر و یا بزرگتر می‌تواند در رهایی آنان از شرایط خطرساز سودمند باشد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس / روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بندرعباس

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید