خبر فوری

مردم رودان با اشک و گل و گلاب از شهدای غواص استقبال کردند + تصاویر

هرمزبان: با ورود کاروان شهیدان غواص به شهر رودان ،مردم این شهر با اشک دیده، گل و گلاب به استقبال آنان رفته و پیکر مطهرشان را همچون نگینی در بر گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،پیکر پاک و مطهر 9 شهید دوران دفاع مقدس شنبه شب وارد رودان شد و در میان اوج اشتیاق و ازدحامی پرشور، مردم با قلب هایی اندوهگین و چشمانی اشک باراین کاروان تشییع شد.

نوای کوبش طبل ها و گلبانگ چاووشی و سوز صدای شروه خوان ها، گوش و جان افلاکیان و خاک نشینان مفلوک را به میهمانی نشست.

از هر سو صدای کوبش طبل ها و نوای مویه و گریه مادران به گوش می رسید و پیر و جوان با سربندهای یا حسین و یا اباالفضل (ع) به میدان آمدند و در حالی که مسیر تشییع آکنده از بوی اسپند و گلاب بود، نیلوفران غواص در آغوش مردم این شهر جای گرفتند.

کاروان شهدای غواص و خط شکن گمنام در استقبال گرم و پرشور مردم از روستاهای آبنما،شهرک 13 آبان، سرجوئیه ، آسیاب، خراجی، سردنگ کمیز، خیرآباد، برنطین، کهنشوئیه، دهگلکن، شهر بیکاه، روستای سکل، اسلام آباد و محله بندملاء عبور کرد.

پیکر پاک و مطهر شهدا از میدان مرکزی شهر رودان (میدان امام خمینی ره) بر فراز دستان مردمانی از جنس معرفت و عاطفه تا مسجد حضرت اباالفضل (ع) این شهر تشییع شد.

مردم شهرستان رودان پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء بر پیکر پاک و مطهر شهدای غواص و گمنام نماز خواندند.

عاشقان ولایت در هنگامه راز و نیاز، دعا و توسل با قرائت ادعیه و زیارت عاشورا و برگزاری آیین های سوگواری و عزاداری با چشمانی اشکبار و قلب هایی اندوهگین با شهدا وداع کردند.

شهرستان رودان در دوران حماسه و دفاع با اعزام غیور مردان قهرمان به جبهه های نبرد حق علیه باطل،بیش از 200 شهید، جانباز و آزاده سرافراز، تقدیم اسلام، انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کردند.

منبع: ایرنا(لینک)

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید