خبر فوری

افتتاح آموزشگاه رانندگی در کیش

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،رئیس پلیس راهورکیش امروز همزمان با عید سعید فطر و در مراسم افتتاح و آغاز بکار آموزشگاه رانندگی با نام آلاء گفت : نبود آموزشگاه رانندگی یکی از دغدغه ها و نیازهای کیشوندان بوده که پس از مدت ها با تلاش نهادهای مرتبط ، آموزشگاهی در خور و شایسته مردم جزیره با حضور استادانی مجرب و در راستای توسعه و تقویت فرهنگ کیش افتتاح شد .
سرگرد رضا سخایی علت تاخیر راه اندازی آموزشگاه رانندگی در کیش را نبود مکان مناسب و همچنین استانداردهای لازم و مطابق بودن با دستورالعمل های پلیس عنوان کرد و گفت: در شرایط کنونی این موارد بر طرف شده و امروز شاهد افتتاح این آموزشگاه استاندارد هستیم .
وی با بیان اینکه در این آموزشگاه ، گواهی نامه پایه سوم ارائه می شود افزود : این گواهینامه برای خودروهای شخصی با ظرفیت تا 9 نفر و خودروهای باری تا سه ونیم تن در نظر گرفته شده است .
رئیس پلیس راهور کیش گفت :افرادی که برای دریافت گواهینامه مراجعه می کنند تمامی مراحل تا پایان دریافت گواهینامه پایه سوم در این آموزشگاه انجام خواهد شد.
سرگرد سخایی به افزایش جریمه های رانندگی از 25 اسفند 94 اشاره کرد و گفت: بیشتر تخلفات رانندگی در کیش استفاده از تلفن همراه در زمان رانندگی است .
وی تصریح کرد : استفاده از تلفن همراه در زمان رانندگی ذهن راننده را مشغول کرده و ضریب مواجه با خطر و حادثه را افزایش می دهد .
به گفته رئیس راهور کیش ، استفاده از تجهیزات الکترونیکی در زمان رانندگی ممنوع است و رانندگان باید به تابلوهای هشدار دهنده توجه جدی داشته باشند و با سرعت مطمئن حرکت کنند.
سرگرد سخایی تاکید کرد : به منظوررفاه حال هموطنان رانندگان باید در زمان پارک محلی را انتخاب کنند که برای سایر رانندگان مشکل ساز نباشد.
وی به عابران پیاده توصیه کرد : برای عبور از عرض خیابان حتما از محل خط کشی شده عبور کنند .
مدیر آموزشگاه رانندگی کیش نیز در این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: این آموزشگاه مطابق با استانداردها و ضوابط دایر شده است و تمامی مراحل برگزاری کلاسهای آموزشی ، وصدورگواهینامه و امتحانات پایه سوم انجام می شود.
علی میرزایی افزود: افرادی که برای دریافت گواهینامه مراجعه می کنند باید 24 ساعت کلاسهای عملی ، 12 ساعت کلاس آئین نامه و چهار ساعت کلاس فنی را طی کنند .
وی تصریح کرد : در این اموزشگاه 16 مربی که نیمی از آنان را بانوان تشکیل می دهند فعالیت می کنند ، در شرایط کنونی آموزشگاه با شش مربی فعالیت خود را شروع خواهد کرد و تا 15 روز آینده نیز 10 اتومبیل با یک شکل واحد به مجموعه اضافه می شود.
مدیر این آموزشگاه رانندگی گفت : افرادی که صدور گواهینامه آنان در آموزشگاه قبلی نیمه تمام مانده است می توانند با در دست داشتن مدارک شناسایی ، پرونده خود را پیگیری کنند.
وی با بیان اینکه اگرسازمان منطقه آزاد کیش محلی مناسب برای ایجاد آموزشگاه در اختیار ما قرار دهد تا تمامی مراحل دریافت گواهینامه در همان محل انجام شود ، جزیره کیش می تواند به عنوان پایلوت در کشور مطرح شود.
آموزشگاه رانندگی کیش در منطقه درخت سبز خیابان صنعت چهار پلاک 33 تنها آموزشگاهی است که اکنون در کیش فعالیت می کند .

انتهای پیام /

منبع: ایرنا

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید