خبر فوری

نمایش خشم و انزجار مردم کیش از رژیم غاصب صهیونیستی

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که به فرمایش بنیانگذار جمهوری اسلامی به عنوان روز قدس نامگذاری شده است ، مسوولان و شهروندان جزیره کیش نیز همگام با مردم دیگر شهرهای ایران اسلامی در هوایی گرم با حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس با مشت هایی گره کرده ، ندای مظلومیت مردم فلسطین را فریاد زدند.

مومنان روزه دار ،ساعت 11:45 دقیقه از مقابل دانشگاه تهران محل آغاز راهپیمایی روز جهانی قدس به سمت مصلای کیش حرکت کرده و همصدا با دیگر شهرهای ایران اسلامی یکصدا فریاد مرگ بر اسرائیل را سردادند و با محکوم کردن جنایات صهیونیست ها علیه زنان و کودکان مظلوم و بی دفاع فلسطین ، جنایات این رژیم را مصداق نسل کشی دانسته و از مجامع جهانی مدعی دفاع از حقوق بشر خواستند تا محکومیت سران رژیم جعلی صهیونیستی را در دستور کار خود قرار دهند.
آنها یک بار دیگر هم صدا با سردادن شعارهای مرگ بر اسرائیل ، داعش و انگلیس بر استکبار جهانی فریاد دادخواهی سر دادند و رهایی فلسطین از چنگال صهیونیست ها را خواستار شدند .

راهپیمایان با مشت های گره کرده و سردادن فریاد مرگ بر اسرائیل ، مرگ بر آمریکا و حمل تصاویری از رهبر معظم انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی و همچنین دست نوشته هایی با مضمون روز قدس ، روز حیات اسلام است ، روز قدس نماد حق طلبی جهان اسلام و هر کجا که دفاع از فلسطین باشد ما در آنجا حاضریم ، نفرت و انزجار خود از جنایات رژیم صهیونیستی را اعلام کردند.

به گزارش ایرنا ، مسئولان حاضر در این مراسم نیز با محکوم کردن اقدامات دد منشانه رژیم جعلی اسرائیل علیه مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین ، خواستار نشان دادن واکنش از سوی سازمان های دفاع از حقوق بشر و مجامع بین المللی شدند .

در پایان این مراسم و پیش از برگزاری نماز جمعه ، قطعنامه راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس در حمایت از مردم فلسطین قرائت و با ندای تکبیر راهپیمایان تایید شد.
راهپیمایان در پایان مراسم با حضور در مصلای کیش در نماز پرشکوه جمعه شرکت کردند.
راهپیمایی روز قدس امسال در 850 شهر ایران اسلامی و شماری از کشورهای خارجی برگزار شد .

در 16 مرداد سال1358 پس از بمباران جنوب لبنان توسط نیروهای رژیم صهیونیستی امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی در ابتکاری ماندگار از مسلمانان جهان خواست با انتخاب آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس، همبستگی خود را در حمایت از حقوق قانونی مردم فلسطین به نمایش بگذارند.

جزیره کیش با مساحت 91 کیلومتر مربع در فاصله 18 کیلومتری کرانه جنوبی ایران در استان هرمزگان واقع است. طول این جزیره 15 کیلومتر در محور شرقی غربی و پهنای آن هفت کیلومتر در محور شمالی جنوبی است .

 انتهای پیام /
منبع: ایرنا (hbref.ir/qO)

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید