خبر فوری

سردبیر روزنامه ندای هرمزگان: عمده مشکلات خبرنگاران ناشی از معیشت است

هرمزبان:سردبیر روزنامه ندای هرمزگان گفت: عمده مشکلات خبرنگاران ناشی از معیشت است و زمانی که یک خبرنگار نگران معیشت است نباید انتظار شاهکار از آن داشت.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،خلیل درخورد عصر شنبه به نمایندگی از خبرنگاران هرمزگانی در آئین گرامیداشت روز خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران و تلاش گران عرصه رسانه استان هرمزگان بیان داشت: عمده مشکلات خبرنگاران ناشی از معیشت است و زمانی که یک خبرنگار نگران معیشت است نباید انتظار شاهکار از آن داشت و فرق هم نمی کند خبرنگار رسانه غیر دولتی باشد یا صدا و سیما همه آنها دردهای بی شماری در سینه دارند.

وی ادامه داد: همه این دردها و مشکلات ناشی از بنیه ضعیف رسانه هاست و عمده رسانه های استان چه دولتی و چه خصوصی ۹۰ درصد مطالب شان اطلاع رسانی عملکرد دولت است و لاغیر و عمده فعالان این عرصه نیز باید خود درآمدزایی کنند و هیچ درآمد مستقیمی از دولت دریافت نمی کنند و اگر پولی هم دریافت می کنند در قبال خدماتی است که به دولت ارائه می دهند.

سردبیر روزنامه ندای هرمزگان افزود: از آنجا که رسانه ها بار اصلی اطلاع رسانی عملکرد دولت به مردم را بر عهده دارند، انتظار برآورده کردن خواسته هایشان از سوی دولت چندان بی جا نیست و برای هدفمند شدن کمک های دولت قبلا تعدادی از فعالان رسانه ای مکتوب بسته حمایتی تهیه  و به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارش داده اند که راه حل مناسی در زمان فعلی خواهد بود و چنانچه این بسته مورد حمایت قرار گیرد رسانه های استان نیز می توانند در پرداختی های شان خبرنگاران دست و دلباز تر شوند.

درخورد اظهار داشت: مطالبات بر جای مانده مطبوعات ناشی از چاپ آگهی ها اگر پرداخت شود این مشکلات راحت تر حل می شود و انتظار است همانطور که ارگان های دولتی انتظار دارند آگهی هایشان در اسرع وقت منتشر شود ما نیز انتظار داریم مطالبات مان نیز در حداقل زمان ممکن پرداخت شود.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر خبرنگاران خبرگزاری ها، که بخش عمده ای از پوشش اخبار را به دوش می کشند و خوراک رسانه های مکتوب را تهیه می کنند دردی بیشتر از این دارند و آنها نه قادر به استفاده از منبع آگهی های دولتی هستند و نه پشتوانه مالی چندان قوی دارند و آنها با عشق و علاقه ای که دارند به همین درآمد اندک حق الزحمه تولید خبر، روزگار می گذرانند که گاهی به حداقل حقوق قانون کار هم نمی رسد و اضافه بر آن از نعمت بیمه نیز محروم هستند.

سردبیر روزنامه ندای هرمزگان خاطرنشان کرد: گروه دیگری هم داریم که در ظاهر خیلی ها می گویند آنها مرفه های بی درد جامعه خبرنگاری هستند، اما باید گفت بکار بردن این تعبیر برای خبرنگاران صدا و سیما هیچ گاه شایسته نیست اگر درد و دل های آنها را بشنویم هیچ گاه چنین تعبیری را بکار نمی بریم و خبرنگارانی در این مجموعه کار می کنند که شاید باورمان نشود که نزدیک به یک دهه است که بصورت حق الزحمه ای، شب و روز برای رادیو و تلویزیون کار می کنند و حتی در این مدت بیمه نبوده اند و بغرنج تر از آن اینکه حالا می گویند حقی برای استخدام ندارید و در طرحی که جدیدا پیاده سازی کرده اند فقط بیمه لحاظ شده و از قرار معلوم هیچ رابطه استخدامی بین خبرنگار و سازمان نیست.

درخورد عنوان کرد: خبرنگاران حق الزحمه ای صدا و سیما که بار اصلی پوشش خبر را بر عهده دارند آیا شایسته است که بعد از ۱۰ سال کار کردن به آنها بگویند که شما هیچ حق استخدای ندارید و تنها بیمه می شوید و در این جا لازم است نمایندگان مجلس هم گام های لازم را بردارند تا این موضوع مهم به سمتی برود که حق خبرنگاران ضایع نشود.

منبع: خبرگزاری مهر(لینک)

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید