خبر فوری

استقبال هرمزگانی ها از دهه کرامت

هرمزبان:همزمان با دهه کرامت، مردم ولایت مدار استان هرمزگان با برگزاری برنامه های متنوع، جذاب و اثرگذار، موالید خجسته ماه ذی العقده را جشن می گیرند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،امسال برنامه های دهه کرامت در هرمزگان با تنوع بیشتر و از 23 مرداد ماه در اقصی نقاط این استان برگزار می شود.

استان هرمزگان که از 9 سال پیش با برگزاری جشنواره فرهنگی هنری و ورزشی آسمان هشتم در روستای کردر شهرستان میناب به عنوان مبدع جشن های مردمی دهه کرامت در کشور شناخته شده است، امسال میزبان خدام حرم علی بن موسی الرضا(علیه السلام) و همچنین خدام حرم حضرت معصومه(سلام الله علیها) می باشد.

 


جشن های «در سایه سار کریمه»

حجت الاسلام احمد پهلوانی، دبیر ستاد گرامیداشت دهه کرامت استان هرمزگان عنوان کرد: امسال جشن های مردمی زیر سایه خورشید با حضور خدام رضوی از غرب استان و جشن های «در سایه سار کریمه» از شرق استان آغاز می شوند.

وی با اشاره به اینکه در این جشن 2 نفر از خدام، 2 سخنران و یک مداح حرم حضرت معصومه(سلام الله علیها) حضور خواهند یافت، افزود: این 2 برنامه با هدف معرفی شخصیت والای امام رضا(علیه السلام) و حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) اجرا خواهد شد.

 


دبیر ستاد گرامیداشت دهه کرامت استان هرمزگان با اشاره به جشن در سایه سار کریمه، گفت: عطرافشانی مزار شهدا، حضور در مراکز نگهداری ایتام، دیدار با خانواده های شهدا و جانبازان، دیدار با علما و ائمه جمعه شیعه و اهل سنت از برنامه های این جشن است.

وی، دیدار با اعضای تشکل های دانشجویی و دانش آموزی، حضور در مراکز علمی و پژوهشی، شرکت در آیین جشن ویژه دختران، حضور در بقاع متبرکه و همچنین حضور در مناطق محروم استان را از دیگر برنامه های در سایه سار کریمه برشمرد.

حجت الاسلام پهلوانی با بیان اینکه جشن در سایه سار کریمه برای اولین بار در هرمزگان برگزار می شود، بیان کرد: این جشن علاوه بر استان هرمزگان در هفت استان کشور و چندین کشور خارجی نیز برگزار خواهد شد.

جشن های زیر سایه خورشید

وی به جشن های زیر سایه خورشید نیز اشاره کرد و گفت: این جشن ها از جزیره کیش آغاز و سپس در شهرستان های پارسیان، بستک و بندرعباس، بندر خمیر، فین، کهورستان و تخت برگزار می شود.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان افزود: در کنار آیین های جشن، محافل انس با قرآن نیز برگزار و از بانوان نخبه اهل سنت تجلیل خواهد شد.

 


جشنواره آسمان هشتم
وی در ادامه برگزاری نهمین دوره جشنواره مردمی فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم را یکی دیگر از برنامه های دهه کرامت در استان هرمزگان ذکر کرد و گفت: این جشنواره به محوریت کانون امام المنتظر روستای کردر در 26 رشته و در 26 روستا برگزار می شود.

 

سفیران ولایت
پهلوانی، اعزام 400 نفر از فعالان فرهنگی مساجد به همایش فرهنگی آموزشی سفیران ولایت به قم برای چهارمین سال متوالی را یکی دیگر از برنامه های دهه کرامت برشمرد و اظهار کرد: این افراد به مدت چهار روزه در کارگاه های آموزشی که با حضور اساتید برتر کشوری برگزار می شود شرکت خواهند کرد.

ساخت المان شهری
وی، برگزاری چهار دوره همایش کریمه اهل بیت، اعزام کاروان پیاده الشهداء به مدت 4 سال که یک سال به مشهد و یک سال به قم در دهه کرامت انجام می شد، ساخت المان شهری با موضوع حضرت معصومه(سلام الله علیها) را از دیگر برنامه ها اعلام کرد.

جشن های دهه کرامت در کانون های مساجد
پهلوانی افزود: همزمان در دهه کرامت، جشن های میلاد به همراه برنامه های آگاهی بخشی و بصیرت افزایی در قریب به 900 کانون فرهنگی هنری شهری و روستایی استان هرمزگان برگزار می شود.

اردوهای زیارتی سیاحتی
وی، اعزام اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان به اردوهای فرهنگی، زیارتی و سیاحتی مشهد مقدس را یکی دیگر از برنامه های این مراکز در دهه کرامت برشمرد.

منبع: خبرگزاری شبستان
پایان پیام/

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید