خبر فوری

احمد مرادی: ضرورت استفاده از آب‌شیرین‌کن برای رفع نیاز آبی هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،احمد مرادی در نشست مشترک نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با مدیران ارشد آب و فاضلاب استان،گفت: بیش از ۱۷ سال است که بارندگی قابل توجهی در استان هرمزگان نداشته ايم و مرکز استان نيز با مشکلات زیادی در بخش تامين آب روبرو است.

نماینده مردم بندرعباس، ابوموسی، قشم، بندرخمیر و حاجی‌آباد در مجلس شورای اسلامی از مصرف آب شرب برای فعالیت‌های ساختمانی به عنوان یک چالش یاد کرد و افزود: علاوه بر این، فرسودگی شبکه‌ها و هدر رفت آب، یکی دیگر از اصلی‌ترین مشکلات در حوزه آبی استان است.

مرادی با اشاره به اینکه طبق گزارش ارایه شده از فعالیت‌های انجام شده و در حال انجام برای کاهش مصرف آب شرب در بخش فضای سبز، رفع‌کننده نگرانی‌های گذشته در این زمینه است، خاطرنشان کرد: استفاده بی‌رویه آب توسط مشترکین، یکی از مسائلی است که باید در قالب برنامه‌های اصلی فرهنگ سازی به آن پرداخت تا مصرف بهينه آب نهادينه شود.

مرادی تصریح کرد: همه ما از مشکلات بخش‌های مختلف آبی در استان آگاه هستیم، اما مهم این است که بتوان با استفاده از تجربیات و ظرفیت‌ها، در جهت رفع آنها قدم برداريم.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از آبشیرین‌کن به منظور رفع نیاز آبی، گفت: مجموعه وزارت نیرو و دستگاه‌های وابسته به این وزارتخانه در سطح استان، باید در این مسیر برنامه مشخصی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر / آبفای هرمزگان ()

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید