خبر فوری

دومین کنگره شهدای دانشجو آذرماه در دانشگاه هرمزگان برگزار می شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،علی اکبر شیخی فینی بعدازظهر یکشنبه در نشست هماهنگی برگزاری کنگره شهدای دانشجوی که در سالن جلسات دانشگاه هرمزگان برگزار شد، بیان دتشت: دومین کنگره شهدای دانشجوی استان هرمزگان امسال به میزبانی دانشگاه هرمزگان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این کنگره هر دوسال یکبار در استان هرمزگان برگزار می شود، عنوان کرد: دومین کنگره شهدای دانشجویی آذره ماه امسال در دانشگاه هرمزگان با حضور سخنرانان کشوری برگزار خواهد شد.

برای انقلابی کردن فضای دانشگاه ها باید فعالیتهای فرهنگی پررنگ شود

حجت الاسلام سیدعباس تقوی نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، در ادامه این نشست ضمن بیان این موضوع که امروز سالگرد ترور نافرجام مقام معظم رهبری است و این رفتارهای ناجوانمردانه دشمنان را محکوم می کنیم، خاطرنشان کرد: دانشگاه ها باید انقلابی شود و برگزاری اینگونه کنگره ها می تواند در تحقق این شعار تاثیرگذار باشد.

وی بیان داشت: مطالبات مقام معظم رهبری از دانشگاه ها طبقه بندی شده است، یکی از مطالبات رهبری انقلابی شدن دانشگاهها است. انقلابی شده فضای دانشگاهها در حرکت جهادی دانشجویان در علم و فناوری موثر است.

به گفته وی، دانشگاه انقلابی دارای هویت ایرانی و اسلامی است و سرتسلیم در مقابل ظلم فرو نمی آورد، جریانات فتنه گر در دانشگاهها جای ندارند. باید به دانشجویان انقلابی است و مانع ورود جریانات مخالف نظام به فضای فرهنگی و علمی دانشگاهها شویم.

حجت الاسلام تقوی با طرح سوالی که آیا دانشگاههای کنونی انقلابی است، گفت: اگر دانشجویان، اساتید و دانشگاهها انقلابی بود امروز مقام معظم رهبری از فضای کنونی دانشگاهها ابراز نگرانی نمی کرد.

وی با اشاره به تاثیر برگزاری کنگره شهدای دانشجو، خاطرنشان کرد: در کنگره شهدای دانشجویی باید به دنبال جریان سازی بزرگ فرهنگی باشیم، نیاز به موج نداریم، جریان سازی فرهنگی و انقلابی فضای انقلابی را در دانشگاهها تقویت می کند.

وی خواستار معرفی یک شهید شاخص در میان شهدای دانشجویی شد، تا با تصویر سازی و معرفی این شهید یک جریان موثر در میان دانشجویان ایجاد کرد.

شهدای گمنام در سه دانشگاه استان هرمزگان دفن خواهند شد

نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در سال جاری سه دانشگاه هرمزگان، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه علوم پزشکی میزبان شهدای گمنام خواهند بود.

حجت الاسلام محمد عبادی زاده سرپرست دفتر نهاد رهبری در دانشگاه هرمزگان در این نشست بیان داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری با عنوان گفتمان سازی در سالهای اخیر باید در کنگره شهدای دانشجویی مورد توجه قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: برای گفتمان سازی باید یک موج علمی در دانشگاههای استان ایجاد کرد، تمامی انجمن های علمی و فرهنگی در سطح دانشگاههای استان پای کار باشند.

منبع: خبرگزاری مهر (hbref.ir/0J)

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید