خبر فوری

افزایش ظرفیت بنادر شرق استان هرمزگان

هرمزبان:ظرفیت بنادر شرق هرمزگان به یک میلیون تن در سال می رسد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ظرفیت تخلیه و بارگیری محموله های تجاری در سه بندر اصلی شرق استان را حدود چهارصد هزار تن اعلام کرد و گفت: با اجرای طرح های توسعه، ظرفیت بنادر جاسک، سیریک و تیاب تا سال 95 به یک میلیون تن در سال افزایش می یابد.
ایدنی با اشاره به بند بیست ویک سیاست های کلی ابلاغی برنامه ششم توسعه ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر توسعه اقتصاد دریایی جنوب کشور با تاکید بر توسعه سواحل مکران گفت: برای توسعه حمل و نقل دریایی در منطقه شرق هرمزگان با محور بنادر جاسک، سیریک و تیاب برنامه های مدونی در حال اجراست .
ایدنی افزود : اکنون علاوه بر توسعه فعالیت های اقتصادی در این بنادر، اجرای طرح های توسعه ای نیز مورد توجه است.
وی گفت : لایروبی حوضچه بندر جاسکدر دست اجراست و چندماه آینده به پایان می رسد و در بندر سیریک نیز بزودی ساخت دو پست اسکله جدید آغاز می شود.
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به توسعه بندر تاریخی تیاب، افزود: با انجام مطالعات در حال شناسایی بندر جدیدی با پسکرانه و مسیر دسترسی مناسب در این منطقه هستیم .
ایدنی افزود: لایروبی حوضچه و دهانه خورتیاب پس از پایان بادهای موسمی آغاز خواهد شد تا یکی از مطالبات مهم مردمی منطقه شرق هرمزگان محقق شود./خبرگزاری صدا و سیما

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید