خبر فوری

محفل انس با قرآن با حضور قاری ممتاز کشوری در جاسک برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،در این محفل نورانی که در نخستین شب قدر و با حضور گسترده مردم روزه دار برگزار شد، استاد صحت، با صوت دلنشین خود، آیاتی از کلام الله مجید را قرائت کرد.

عبدالرحمن لشکری زاده، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جاسک در این محفل، هدف از برگزاری محفل انس با قرآن را ترویج فرهنگ قرآنی و تدبر درآیات الهی دانست و گفت: با ترویج فرهنگ قرآن در بین اقشار مختلف جامعه به خصوص نسل جوان می توان آنان را در برابر تهدیدات و معضلات اجتماعی واکسینه کرد.

وی با بیان اینکه قرآن، کتابی برای تمام اعصار و قرن هاست، افزود: قرآن در تمام زمینه های زندگی بشری اعم از فرهنگ، اجتماع، تربیت و معنویات راهکار و برنامه مدون دارد که عنایت به آیات الهی می تواند ما را در راه سعادت رهنمون سازد.

لشکری زاده با اشاره به اینکه برگزاری محافل قرآنی موجب رشد معنوی در انسان می شود، عنوان کرد: امروز دشمنان نظام اسلامی با استفاده از ابزارهای مختلف نظیر ماهواره، اینترنت و بازی های مخرب رایانه ای سعی دارند تا نسل جوان و نوجوان کشور ما را از معارف اسلامی دور کنند که تمسک به قرآن تنها راه نجات جوانان در این جنگ نرم فرهنگی است.

وی با ذکر این نکته که امروز قرآن کریم به عنوان امانتی الهی در دست امت اسلامی است، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) تأکید فرمودند که قرآن و عترت دو امانت او نزد مسلمانان است که باید از آن پاسداری کنند.

گفتنی است، این محفل قرآنی به همت دفتر نمایندگی کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه ویژه جاسک و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر نمایندگی ولایت فقیه در امور اهل سنت و کانون فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار شد.
پایان پیام/

منبع: خبرگزاری شبستان

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید