خبر فوری

حجت الاسلام رضا جوکار:جمهوری اسلامی هیچگاه از استکبار ستیزی عقب نشینی نخواهد

هرمزبان:امام جمعه شهرستان قشم گفت: اصل مشکل ایران و آمریکا بر سر پایبندی بر اصول اسلامی، استکبار ستیزی و دفاع از مظلومان است.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،حجت الاسلام  رضا جوکار در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان اظهار داشت: با ایستادگی مردم، مسئولان و نیروهای نظامی که یک اصل سفارش شده قرآنی است تحریم ها نتوانستند موجب عقب نشینی ملت ایران شوند و دشمنان که حاضر نبودند ایران هسته ای را بپذیرند این مهم را پذیرفتند  و در برابر خواست و اراده مردم ایران تسلیم شدند.

وی همچنین به زیاده خواهی های امریکا نیز اشاره کرد و گفت: هرچند آمریکا از متن برجام دفاع کرده است اما گفته است ایران باید از هم پیمانان منطقه‌ای خود (سوریه و لبنان) دست بردارد که این خلاف اصول اساسی جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام جوکار ادامه داد: اصل مشکل ایران و آمریکا بر سر  پایبندی بر اصول اسلامی، استکبار ستیزی و دفاع از مظلومان است و جمهوری اسلامی هیچگاه از این اصول عقب نشینی نخواهد کرد و هرجا ظلمی بر مظلومی برود کشور اسلامی ما سکوت نخواهد کرد.

خطیب نماز جمعه قشم در رابطه با متهم کردن ایران به همکاری با تروریسم که از سوی کشور های غربی صورت گرفته است اظهار داشت: اگر دفاع از مظلومان نامش تروریسم است ما به این تروریسم بودن افتخار می کنیم.

وی به سفرهای منطقه ای وزیر امور خارجه کشورمان اشاره کرد و این سفرها را نشان دهنده امنیت طلبی صلح طلبی و خیرخواهی ملت و دولت ایران دانست.

حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار به 17 مرداد ماه مصادف با روز خبرنگار در تقویم ملی اشاره کرد و ضمن تقدیر از تلاش‌های شبانه روزی خبرنگاران در انعکاس اخبار و رویدادهای کشور، بیان داشت: خبرنگار چشم تیزبین ، گوش شنوا و زبان گویای مردم است که مشکلات و معظلات جامعه را نگاهی دقیق و بدون غرض ورزی به گوش مسئولان می رساند.

وی از خبرنگاران به عنوان اتاق فکر مسئولان یاد کرد و گفت: مسئولان می توانند از ظرفیت بالای خبرنگاران که با قلم خود نیازهای جامعه را رشته تحریر در می اورند  استفاده کرده و خیرخواهانه در پی حل مشکلات گام بردارند.

حجت الاسلام جوکار در بحث بیمارستان فاطمه الزهرا و نامه اخیر دانشگاه علوم پزشکی به شهرداری قشم مبنی بر تغییر کاربری به تجاری اظهار داشت: پس از اطلاع از این موضوع با خبرنگاران مصاحبه انجام شد و با انعکاس خوب خبرنگاران این موضوع به سرعت رسانه ای شد و پس از ان دانشگاه علوم پزشکی طی نامه ای دیگر به شهرداری قشم و رونوشت به امام جمعه قشم از این اقدام صرف نظر کرد و درخواست خود را پس گرفت.

وی نقش خبرنگاران در حل این موضوع را اساسی دانست و از قلم های خیر که می توانند گره گشا باشند تقدیر کرد.

حجت الاسلام جوکار در ادامه به 16 مرداد روز جهاد دانشگاهی نیز اشاره کرد و گفت: امروزه کند شدن شتاب علمی در دانشگاه ها دغدغه رهبری است و درخواست ایشان از مسئولان مربوطه این است که با برنامه ریزی صحیح موجبات رشد شتاب علمی را دانشگاه‌ها فراهم آورند.

وی با توجه به در پیش بودن 21 مرداد ماه روز حمایت از صنایع کوچک گفت: یکی از سیاست‌های اصلی کشور حمایت از تولید ملی در راستای نیل به اهداف نظام و اقتصاد مقاومتی است.

جوکار اظهار داشت: اگر قرار است فرش قرمزی برای تحول اقتصادی پهن شود باید در جهت کمک به تولید داخلی کشور باشد و از واردات بی رویه محصولات از سایر کشورها جلوگیری شود.

وی همچنین به بخش فرهنگی و مظلومیت حوزه فرهنگ در کشور اشاره کرد و ضمن انتقاد از دولت نسبت به عدم تخصیص بودجه به این بخش گفت: با توجه به هزینه های دشمن که در صدد اندلسی کردن ایران است نیاز امروز کشور توجه بیش از پیش به فرهنگ است اما متاسفانه در هیچ تخصیص اعتباری ، ردیف بودجه ای برای کارهای فرهنگی شهرستان در نظر گرفته نشده است.

امام جمعه قشم همچنین به ورود 4 شهید گمنام به جزیره قشم اشاره کرد و گفت: روز دوشنبه 4 شهید گمنام از شهدای غواص به قشم اورده می شوند  و روز سه شنبه در جزایر لارک و هنگام به خاک سپرده می شوند./خبرگزاری تسنیم

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید