خبر فوری

صعود مشترک اکیپ‌های کوه‌نوردی بندرلنگه به کوه سیاه

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،اکیپ های کوه‌نوردی بندرلنگه عصر امروز با همکاری و مشارکت هیأت کوه‌نوردی و صعودهای هوایی و پایگاه انتقال خون شهرستان بندرلنگه به مناسبت روزجهانی اهداء کنندگان خون با شعار «با اهدای خون زندگی را به اشتراک بگذاریم» به قله کوه سیاه واقعه در بندرکنگ صعود نمودند.

درحاشیه این مراسم ایوب زارعی اظهارداشت: هدف ما ازصعود وبرگزاری این‌گونه حرکت‌های ورزشی با شعار «اهدای زندگی خود رابه اشتراک بگذاریم» جلب اهداءکنندگان خون سالم و اهمیت همه آحاد جامعه به ورزش علی‌الخصوص کوه‌نوردی است .

رئیس هیئت کوه‌نوردی بندرلنگه یادآور شد: برای صعود مؤثر به کوه‌‌ها نیاز به ابزارهای متفاوتی است؛ البته در هر صعودی بسته به نوع صعود، منطقه مورد نظر، زمان و فصل اجرای برنامه ممکن است ابزار و تجهیزات متفاوتی مورد استفاده قرار گیرد.

زارعی درپایان با اشاره به فواید ورزش کوه‌نوردی گفت: در موقع کوه‌نوردی مقدار خون موجود در عضلات بدن 20 برابر افزایش پیدا می کند و پر خون شدن عضلات باعث می‌شود که غذای بیشتری به عضلات برسد و عضلات قوی تر بشوند.

انتهای پیام /

منبع: خبرگزاری فارس

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید