خبر فوری

از یکشنبه هوا گرم تر می شود؛ خودروهای خود را بشویید

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،محمد اصغری گفت: هفته آینده روند افزایش دما را در شمال غرب کشور تا پایان هفته خواهیم داشت. وی افزود: بارش خفیف باران و هوای آرام در روزهای یکشنبه و دوشنبه و شدت و ضعف رگبار و رعد و برق تا پایان هفته بخش دیگری از پیش بینی هواشناسی برای شمال غرب کشور است.
اصغری گفت: در جنوب کشور مانند استان های فارس، بوشهر، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد نیز پدیده خاص بارشی نداریم و تا روز دوشنبه افزایش دما را در منطقه جنوب کشور پیش بینی می کنیم.
وی افزود: برای شرق کشور مانند کرمان، سیستان و بلوچستان، یزد و خراسان جنوبی پدیده بارش خاصی را پیش بینی نمی کنیم اما وزش باد و روند افزایش دما را تا اواسط هفته آینده برای استان های شرقی انتظار داریم.
اصغری گفت: هوای تهران در هفته آینده آرام است و فقط روز چهارشنبه مقداری افزایش ابر و احتمالا رگبار رعد و برق را به ویژه در ارتفاعات پیش بینی می کنیم.
این کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه در دو تا سه روز آینده برای ارتفاعات تهران بارندگی پیش بینی می شود افزود: هفته آینده برای شستشوی اتومبیل زمان خوبی است! و روزهای شنبه و یکشنبه روند افزایش دما را خواهیم داشت و بعد از آن روند کاهشی دما رخ خواهد داد .
اصغری برای خوزستان، جنوب غرب کشور و استان ایلام روند افزایشی دما را در روزهای شنبه و یکشنبه پیش بینی کرد و گفت‌: قابل توجه دست اندرکاران برگزار کننده فینال جام حذفی فوتبال که یکی از گرم ترین روزها در هفته آینده در جنوب غرب کشور روز یکشنبه خواهد بود.
وی افزود: به جز وزش باد در مناطق جنوب غرب پدیده بارشی نخواهیم داشت و گرد و خاک های انتقالی از عراق و شمال عربستان مقداری هوای استان های جنوب غرب کشور را آلوده می کند.
اصغری برای غرب کشور مانند استان های کرمانشاه، همدان و مرکزی رشد ابر همراه با وزش باد و بارندگی خفیف در روز دوشنبه پیش بینی کرد و گفت: در این مناطق نیز افزایش آلاینده های ناشی از انتقال گرد و خاک به کشور را شاهد خواهیم بود.
وی افزود: در جنوب کشور آب های خلیج فارس در دو تا سه روز آینده مواج خواهد بود و دما افزایش می یابد و پدیده بارشی خاصی را برای بندرعباس، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان نخواهیم داشت.
اصغری میزان سرعت باد در جنوب کشور را قابل توجه دانست و گفت: برای مرکز کشور مانند استان اصفهان بارندگی پیش بینی نمی شود اما از شنبه یا یکشنبه افزایش هوا را داریم و از دوشنبه و سه شنبه با تغییر توده هوا وزش باد نسبتاً قابل توجهی پیش بینی می شود.
وی افزود: در جنوب شرق کشور نیز پدیده قابل ذکر افزایش سرعت باد است.
اصغری همچنین با اشاره به بارش های هفته گذشته در کشور گفت: قوچان با 48 میلیمتر بارندگی رکورددار است و بعد از آن فاروج، گرگان، راز در خراسان شمالی، شیروان، مینودشت و ساری قرار دارند.
وی میزان بارندگی تهران در هفته گذشته را 1 و 4 دهم میلیمتر ذکر کرد و افزود: البته میزان بارندگی در آبعلی 34 میلیمتر گزارش شده است.
اصغری در پایان گفت‌: هفته گذشته در مجموع به طور میانگین، درّه‌گان واقع در سیستان و بلوچستان با 46 درجه سانتیگراد و راسک و بستک با 45 درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد، تکاب و سقز نیز با 5 درجه بالای صفر خنک ترین شهرهای کشور بوده اند.

منبع: شبکه خبر (hbref.ir/8G)

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید