خبر فوری

جاسم جادری: اساس کار در اقتصاد مقاومتی بر دوش بخش خصوصی است/ لزوم تسهیل کار برای بخش خصوصی

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،جاسم جادری در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان هرمزگان با بیان اینکه اهتمام دولت تدبیر و امید بر حل مشکلات بخش خصوصی است، عنوان کرد: دولت به عنوان مسؤول اجرای قانون و بخش خصوصی در کنار هم باید برای به حرکت درآوردن چرخ اقتصاد کشور کار کنند.

وی ادامه داد: بخش خصوصی برای این دولت جایگاه ویژه و مهمی دارد و باید در کنار هم برای حل مشکلات تلاش کنیم.

استاندار هرمزگان افزود: در برنامه اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، اساس کار روی دوش بخش خصوصی است و اگر قرار است اقتصاد مقاومتی به نتیجه برسد باید کار برای بخش خصوصی تسهیل شود و این بخش جایگاه خود را در اقتصاد پیدا کند.

جادری تصریح کرد: کمیته های زیرمجموعه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان باید به طور مرتب تشکیل و مباحث به صورت کارشناسی به شورا ارائه شود تا با این کار قدمی رو به جلو برداریم.

وی با تاکید بر اینکه اجرای مصوبات این شورا باید پیگیری شود، اظهار داشت: بخش خصوصی وارث مشکلاتی از گذشته است که بر اثر برخی ندانم‌کاری‌ها ایجاد شده و باید برای حل آنها راهکار پیدا کنیم.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: زمینه و بستر فعالیت و مشارکت اقتصادی و تجاری بخش خصوصی فراهم شده و دولت تدبیر و امید به دنبال تسهیل گری و رفع موانع قانونی برای بخش خصوصی است.

شورای راهبردی شرکای اجتماعی در هرمزگان تشکیل شود

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی نیز در این نشست بیان داشت: سازمان تامین اجتماعی نهادی عمومی است که اصل سه جانبه‌گرایی با محوریت کارگر، کارفرما و تامین اجتماعی را سرلوحه قرار داده است.

منصور اعتصامی ادامه داد: یکی از برنامه‌ها برای تحقق این اصل تشکیل شورای راهبردی شرکای اجتماعی با حضور نمایندگان کارگران و کارفرمایان و بازنشستگان در استان‌هاست که در هرمزگان نیز باید صورت گیرد.

وی تصریح کرد: باید شرایط کارفرمایان بخش خصوصی را درک و به آنها کنیم چون افرادی که اموال خود را در دوره تحریم برای تولید کشور به کار گرفته‌اند، کاری جهادی کرده‌اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید تلاش می کند برای حمایت از تولید ملی در قالب بخش خصوصی قدم‌های مهمی بردارد و در این راستا سازمان تامین اجتماعی نیز حمایت لازم را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس / روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری هرمزگان

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید