خبر فوری

اجرای طرح استاندارد سازی محصولات ارگانیک کشاورزان زن در هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،زهرا یعقوب نژاد در نشست کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان هرمزگان از اجرایی شدن طرح تسهیل‌گری در استانداردسازی طرح‌های زنان کشاورز خبر داد و گفت: هدف از ارائه این طرح‌ها ترویج فرهنگ استاندارد و فراهم کردن زمینه ایجاد و توسعه کسب و کارهای پایدار با تولیدات محصول کشاورزی سالم یا ارگانیک است.

وی ادامه داد: آموزش و ارائه خدمات مشاوره ساماندهی زنان کشاورز در ارتقای کیفیت و استانداردسازی تولیدات آنها برای رسیدن به افزایش و پایداری اشتغال از اولویت‌های این طرح در حوزه اقتصاد زنان کشاورز استان است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان اجرایی شدن 12 پروژه ارسالی به معاونت امور زنان ریاست جمهوری و امضای موافقتنامه با دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه زنان و خانواده را نشان‌ دهنده توجه ویژه دولت به این حوزه دانست و ادامه داد: در این راستا دفتر امور بانوان و خانواده به عنوان ناظر بر نحوه اجرا و دستیابی به اهداف پروژه‌های استان است که با همکاری دستگاه‌های مرتبط انجام می‌شود.

یعقوب نژاد با تاکید بر اینکه استانداردسازی در بین زنان کشاورز، تسهیل‌گری کشاورزان و زنان عضو سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در زمینه اقتصاد و زنان کارآفرین برای افزایش درآمد و بهبود معیشتی خانوارها بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: این طرح باید طبق اصول استاندارد‌سازی قوانین و مقررات محصولات کشاورزی اداره‌کل استاندارد استان باشد.

وی گفت: زیرپوشش قرار دادن 30 تسهیل‌گر زن عضو سازمان‌های مردم‌نهاد و برگزاری چهار کارگاه آموزشی 6 ساعته مرتبط با تولیدات محصول سالم و ارگانیک و همچنین مشاوره تخصصی در زمینه شبکه‌سازی بسته‌بندی تجاری و تشکیل 30 خوشه شغلی برای زنان کارآفرین و فعال حوزه اقتصادی از نتایج این طرح خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس / روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری هرمزگان

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید